Apple şi Google, companiile care au devenit concurente pe piaţa telefoanelor mobile de când a fost lansat sistemul de operare Android, poartă acum o bătălie asemănătoare cu războiul consolelor dintre Microsoft şi Sony.
Cele două mari companii se luptă pentru a câştiga cotă de piaţă în ceea ce priveşte jocurile video pe telefoane mobile, pentru că acest segment face cel mai mare profit din rândul aplicaţiilor destinate dispozitivelor mobile.
“The Wall Street Journal” scrie că cele două mari companii sunt într-o competiţie acerbă de a atrage dezvoltatori de jocuri pentru telefoane mobile prin diverse modalităţi: oferirea anumitor premii sau acordarea de publicitate gratuită.
În acelaşi timp, „The Journal” a scris despre înţelegerea de anul trecut dintre un publisher de la Electronic Arts (EA) şi Apple, în care compania înfiinţată de Steve Jobs solicita blocarea jocului “Plants vs. Zombies 2: It's About Time”. După aceea, Apple a promovat intens în magazinul său online acest joc, a spus o sursă anonimă citată de “The Journal”. Electronic Arts a fost de acord să-i dea exclusivitate companiei Apple pentru acest joc, timp de 2 luni, iar varianta jocului pentru sistemul Android a fost lansat mult mai târziu.
În acestă competiţie, utlitizator va avea parte de varietate şi va putea alege un telefon mobil în funcţie de aplicaţiile şi jocurile disponibile pentru acesta.