Ani de zile producători de smartphone-uri au purtat un război crâncen lansând telefoane cu funcţii care mai de care mai inovative. Aceştia au încercat să se diferenţieze prin aplicaţii, camere foto mai performante, ecrane mai luminoase, dar consumatorii nu mai dau atenţie unor astfel de detalii. În ziua de azi contează brandul şi sistemul de operare: iOS, Android sau Windows Phone.
Conform unui studiu Nielsen de anul trecut, doar 2% dintre americani au spus că funcţiile speciale îi determină să aleagă un anumit model de telefon, în timp ce 30% au declarat că preţul aparatului contează cel mai mult la achiziţie.
Apple iPhone 5S şi Samsung Galaxy S5 includ funcţia de deblocare cu ajutorul unui scaner de amprente. Conform unui studiu al Qriously 75,6% dintre posesorii de terminale iPhone nu au folosit niciodată funcţia Touch ID, iar 83,5% dintre cei care au Galaxy S5 au declarat acelaşi lucru despre funcţia similară.
Un sondaj efectuat de Consumer Reports efectuat la începutul acestui an arată că doar o treime dintre americanii cu smartphone-uri folosesc o parolă pe telefonul lor, iar mulţi nu au nici măcar un cod PIN.