‘Urmează, în perioada următoare, să lansăm o procedură de achiziţie pentru monitorizarea video a acestor obiective, fie prin drone, fie prin camere video montate la faţa locului, să vedem în timp real cum se mişcă, ca să putem informa şi populaţia şi toată lumea să ştie exact la ce să ne aşteptăm. Noi vom lua toate măsurile ca lucrurile să se deblocheze. În condiţiile în care antreprenorii au o slabă mobilizare şi nu ţin cont de ceea ce li se spune şi li se trasează din cadrul companiei, cu siguranţă vom rezilia contractele, la fel cum am făcut şi la Bacău, fără să stau pe gânduri. De ce să mai tolerăm? Aştept şi clasamentul firmelor, să-l facă cei de la companie, să vedem care sunt firmele serioase care au lucrat acum şi care vor ca România să aibă infrastructură, în condiţiile în care statul român este un bun platnic’, a afirmat Răzvan Cuc.
El a adăugat că în perioada următoare va fi demarată procedura de achiziţie a aparaturii şi va fi făcută o analiză, pentru a vedea care se justifică mai bine financiar, camerele sau dronele.
În plus, Răzvan Cuc a declarat că personal va merge săptămânal pe şantierele în lucru, la fel cum vor face şi cei din minister.
‘În afară de controalele pe care le voi face personal în şantiere – şi aceasta se va întâmpla săptămânal, mai ales pe loturile pe care mi le-am asumat să le finalizeze până la sfârşitul acestui an, şi aici vorbesc inclusiv de loturile 3 şi 4 Sebeş-Turda, am trimis şi echipe mobile. Avem o astfel de echipă la km 49 pe Sebeş-Turda, o echipă din care fac parte şi experţi de la CESTRIN. Pe de o parte vizăm şi respectarea termenelor, dar şi calitatea lucrărilor, să nu ne mai trezim cu probleme în autostrăzi. Iau carote, după care le analizăm, să vedem că toate condiţiile care sunt impuse pe caietele de sarcini se respectă’, a spus ministrul Transporturilor.
Pe lângă nemulţumirile pe care le are în legătură cu ritmul lucrărilor, în special cel de pe sectorul 1 al autostrăzii Sebeş-Turda, Răzvan Cuc este nemulţumit şi de prestaţia unor consultanţi.
‘I-am rugat şi pe cei de la Direcţia regională să îşi trimită oameni în teren, suplimentari faţă de consultant, pentru că sunt dezamăgit şi de prestaţia unor consultanţi, care ar trebui să facă practic legătura între companie şi constructor. Au o prestaţie destul de slabă şi de asta vreau să suplimentăm şi cu prezenţa celor de la DRDP. De altfel, nimeni de la minister nu va mai sta în birouri; să iasă pe teren, să vadă, să putem preîntâmpina anumite probleme, astfel încât să nu mai ajungem să avem blocaje care întârzie să dăm în folosinţă kilometri de autostradă’, a mai menţionat ministru Răzvan Cuc.
AGERPRES