Zidul a rămas intact și se află în sala de degustare a hotelului. Acesta a fost pus în valoare și este vizibil și din exterior, printr-un tavan din sticlă. Întregul design al hotelului îmbină elemente vizuale specifice cetății și breslei aurarilor, care au inspirat numele și conceptul Radisson Blu Aurum.
Pe lângă sala de degustare, hotelul are 110 camere elegante, un restaurant cu specific eclectic asiatic, executive lounge cu vedere panoramică, sală de conferințe cu capacitate de 170 persoane și facilități de wellness.
Investiția a ajuns la 17 milioane de euro, iar lucrările de construcție au durat 34 de luni, fiind îngreunate de complexitatea proiectului și contextul pandemic și socio-economic. Estimările arată că investiția va fi recuperată în aproximativ 10 ani.
Antreprenorii locali Ramona și Răzvan Neamțu, proprietarii Ra-Ra Group, ne-au vorbit despre provocările prin care au trecut până la deschiderea hotelului, dar și despre așteptările pe care le au pentru anul următor.
Capital: De ce 5 stele? Ați considerat că de asta este nevoie în Brașov?
Ramona Neamțu: Inițial, prin studiul de fezabilitate pe care l-am făcut cu o firmă de consultanță din București, am hotărât să mergem pe 4 stele pentru că în 2015 asta se cerea în piață, piața nu era pregătită pentru 5 stele la Brașov, dar pentru că au întârziat lucrările și am deschis în 2022, piața s-a schimbat, turiștii s-au schimbat, au început să vină turiști de 5 stele în Brașov, să caute locație de 5 stele și să nu găsească. A avut succes și Poiana Brașov cu hotelurile high class și atunci ne-am dat seama că va funcționa foarte bine și în Brașov.
Capital: Ați mizat pe poziția foarte bună, parcul, zona istorică, acesta este punctul forte al hotelului, care ar fi următoarele puncte tari?
Răzvan Neamțu: Așa cum ați remarcat, cel mai important lucru este poziția unui hotel, apoi este numărul de camere, facilitățile, serviciile, foarte mult a contat și Radisson în know-how-ul adus în Brașov.
Capital: Pentru că tot vin sărbătorile, ce ați pregătit pentru turiști?
Ramona Neamțu: Am pregătit două pachete de Crăciun și de Revelion. Am invitat-o pe Paul Seling să cânte la noi. De Revelion vrem să facem un eveniment mai select, mai elegant. Vrem să aducem artiști de la Filarmonică să cânte în recepție toată luna decembrie, să intre în atmosfera Crăciunului, nu doar cu puțină muzică la difuzor, ci să o și simtă.
Capital: Care a fost cel mai mare obstacol în deschiderea hotelului?
Răzvan Neamțu: Cea mai mare provocare a fost locația în centrul istoric și aceasta ne-a consumat mult timp pentru a comoda cerințele unui hotel cu legislația și condițiile unei zone istorice, din perspectiva financiară, cea mai mare provocare a fost criza economică generată de pandemie, apoi de criza de transporturi și apoi de creșterea prețurilor generată de războiul din Ucraina.
Capital: Vedem peste tot o creștere a prețurilor, se va vedea asta și în prețurile hotelului?
Răzvan Neamțu: Și da și nu, noi încercăm să micșorăm cât putem marja, încercăm să facem optimizări în ceea ce privește partea de consum, încercăm să adaptăm și avem suportul furnizorilor în ceea ce privește costurile și atenția la cantitățile consumate. Trebuie să stăm în piață și prețurile să fie foarte echilibrate.
Capital: Pentru anul viitor, din punct de vedere financiar, ce așteptări aveți?
Răzvan Neamțu: Pentru anul viitor noi estimăm o cifră de afaceri de 6, 5 milioane de euro și țintim un profit de 5%.
Capital: Odată cu deschiderea aeroportului în Brașov, ce așteptări aveți?
Ramona Neamțu: Va aduce și mai mulți turiști străini, oricum cerere există și Brașovul este pus pe harta internațională prin pachetele care există deja mai ales în Poiana Brașov, dar le este foarte greu să ajungă și aleg Sibiu, aleg alte locații mult mai accesibile, dar cu siguranță odată cu deschiderea aeroportului vom avea un număr mult mai mare de turiști străini, cu toată că cifrele ne arată că sunt și foarte mulți români care își doresc.
Răzvan Neamțu: Aeroportul va aduce încă o nevoie suplimentară de astfel de locații și avem încredere că se vor mai deschide și alte locații, susținem și împărtășim experiența noastră.
Capital: Plănuiți să vă extindeți, vă gândiți la alt hotel, poate în alt oraș?
Răzvan Neamțu: Noi suntem deschiși, dar ne adaptăm pieței, ca antreprenor niciodată nu spui nu, dar niciodată nu te arunci să spui da, stăm în expectativă, așteptăm confirmarea clienților.
Capital: Am văzut că aveți și o parcare. Câte locuri are?
Ramona Neamțu: Da, este la 400 de m, are 67 de locuri. O să reușim să facem un serviciu de valet parking, funcționează foarte bine în afară, străinii sunt obișnuiți, românii nu sunt obișnuiți cu genul acesta de serviciu, de a lăsa mașina pe mâna unui valet parking, nu sunt încrezători, dar cu timpul se va schimba situația.
Răzvan Neamțu: Legat de aeroport, se așteaptă foarte mult să vină avioane mici, private, exact publicul pe care îl țintim, el o să fie foarte util pe zona asta de business. Să nu uităm că Brașovul e în centrul țării, că în jurul Brașovului avem foarte multe atracții turistice, pornind de la Castelul Bran, Peleș, Pelișor, cetățile din jurul Brașovului, avem multe locații la 30-40 de km, la maxim o oră.