RCS&RDS cumpără UPC România

Grupul RCS&RDS a reluat negocierile pentru cumpărarea operatorului de cablu UPC România, iar şansele ca afacerea să fie încheiată "sunt extrem de mari".

Cele două companii au reluat discuţiile după ce RCS&RDS se retrăsese din negocieri în luna septembrie. UPC Romania a fost scoasă la licitaţie publică de compania mamă, după eşecul negocierilor cu RCS&RDS, însă ofertele nesatisfăcătoare au determinat managementul UPC să revină la masa negocierilor cu compania controlată de Zoltan Teszari, scrie hotnews.ro.

Pe 18 iulie oficialii UPC România precizau: "În ultimele luni, au existat multiple speculaţii în piaţă şi zvonuri cu privire la o eventuală preluare a UPC de către RCS&RDS. Dorim să clarificăm această situaţie: UPC nu derulează niciun fel de discuţii cu RCS&RDS pe tema unei potenţiale tranzacţii. Singurul angajament al UPC este în faţa propriilor clienţi, acela de a le oferi servicii de televiziune, internet şi telefonie la cele mai înalte standarde".
UPC România a avut în 2010 venituri de 120,9 milioane euro, faţă de un vârf de 173,2 milioane euro în 2007. UPC a devenit liderul pieţei locale de cablu după ce a preluat firma românească de cablu Astral în anul 2005 cu aproximativ 400 milioane dolari.
Înfiinţată în 1994, compania RCS&RDS a reuşit sa depăşească UPC pe toate segmentele, TV, Internet, telefonie, printr-o politică extrem de agresivă de preţuri. În prezent, RCS&RDS are de aproape trei ori mai mulţi clienţi pe TV decât UPC.
RCS&RDS a înregistrat anul trecut afaceri de 1,76 miliarde lei (418,1 milioane euro), în creştere cu 6,8% faţă de 2009, dar şi o pierdere netă de 70,2 milioane lei (16,6 milioane euro). În 2009, operatorul înregistrase un profit de 211,8 milioane lei (circa 49,9 milioane euro).
Reţelele UPC România deservesc, în acest moment, aproximativ 1.140.000 de clienţi în 200 oraşe. UPC România  este afiliată la Liberty Global. Liberty Global este liderul industriei mondiale de comunicaţii prin cablu oferind servicii avansate de video, voce şi internet în bandă largă către aproximativ 18 milioane de clienţi din 14 ţări în principal în Europa, Chile şi Australia.