RCS&RDS este tot mai afectat de criză. Telefonia fixă nu mai este gratuită

RCS&RDS, cel mai important furnizor de servicii integrate de comunicaţii din România, a introdus săptămâna trecută o taxă de cinci lei pentru serviciul de telefonie fixă. Clienţii RCS&RDS ai serviciilor de cablu  TV şi Internet beneficiau până pe 18 mai de telefonie fixă gratuită. Compania a decis, însă, să introducă o taxă de cinci lei pentru pentru serviciul de telefonie fixă, la care sunt abonaţi peste un milion de clienţi. În prezent, abonamentele costă

RCS&RDS, cel mai important furnizor de servicii integrate de comunicaţii din România, a introdus săptămâna trecută o taxă de cinci lei pentru serviciul de telefonie fixă.

Clienţii RCS&RDS ai serviciilor de cablu  TV şi Internet beneficiau până pe 18 mai de telefonie fixă gratuită. Compania a decis, însă, să introducă o taxă de cinci lei pentru pentru serviciul de telefonie fixă, la care sunt abonaţi peste un milion de clienţi.

În prezent, abonamentele costă 2 euro pe lună, fără TVA pentru Digi Tel 2 nelimitat şi 5 lei pe lună pentru Digit Tel Asociat şi Digi Tel Zero, conform site-ului companiei.

Taxa de  5 lei reprezintă  serviciile accesorii, asociate şi de mentenanţă, conform paginii web a companiei. Compania va câştiga în jur de 8 milioane de euro din această taxă până la sfârşitul anului. Romtelecom este cel mai mare operator de telefonie fixă cu 2,7 milioane de clienţi , urmat de RCS&RDS cu 1,5 milioane de clienţi şi UPC cu  267.000 de linii.

RCS&RDS este controlat, indirect, de omul de afaceri orădean Zoltan Teszari. Acţionarii operatorului român sunt Cable Communications Systems (Olanda) – 88,9%, RCS&RDS – 5,04%, Zoltan Teszari – 2,03% şi Csaba Ianos Ludescher – 1,1% şi 15 persoane fizice cu participaţii sub 1%.

În afară de România, RCS&RDS furnizează, în prezent, servicii de telecomunicaţii în Ungaria, Cehia, Slovacia, Croaţia şi Serbia, atât pentru zona rezidenţială, cât şi pentru cea de business.