Potrivit lui Bogdan Chirițoiu, Digi Animal World, care va fi lansat cel mai probabil începând cu 15 noiembrie, dar nu mai târziu de 1 decembrie, va fi tot un canal documentar, la acelaşi nivel de calitate, dorindu-se a acoperi toată zona tematică de subiecte.

Varietatea tematicii – mamifere mari şi mici; insectele şi reptilele; viaţa din adâncuri; lumea animalelor de companie; animalele domestice – este un deziderat al societăţii.

În ceea ce priveşte sursa realizării documentarelor, cu o durată de 30-90 de minute/episod, în prima etapă toate vor fi achiziţionate de la producători externi, iar BBC-ul va ocupa un loc important, ca şi posturile germane sau franceze.

Chiriţoiu a menţionat că există încă discuţii în legătură cu a se dubla sau subtitra o serie de programe, Mihai Mălaimare, membru al CNA, pronunţându-se categoric pentru subtitrare.

De asemenea, reprezentantul RCS&RDS a susţinut că, potrivit propriilor măsurători, canalele deja funcţionale, respectiv Digi World şi Digi Life, au o audienţă comparabilă cu Animal Planet şi Discovery Channel, un deziderat al societăţii fiind realizarea de producţii proprii.
Investiţia în noua televiziune Digi Animal World este de 262.500 de euro (pentru anul 2012) şi de câte 250.000 de euro pe an (în perioada 2013 – 2016), potrivit dosarului depus de RCS&RDS la CNA.

Întrebat dacă are informaţii privind audienţa televiziunilor de documentare DigiWorld şi DigiLife, lansate pe 1 octombrie, Bogdan Chiriţoiu a spus că posturile au deja un public stabil. "Audienţa internă, măsurată prin metode proprii, ne arată că avem o vizibilitate cel puţin la fel de bună ca şi Discovery şi National Geographic, bineînţeles pe total consum pe zi suntem peste cei doi competitori direcţi din ce vedem noi în cercetările interne. Ecourile în piaţă sunt pozitive în proporţie majoritară. Mai mult, site-urile de socializare, Facebook, au crescut exploziv în această lună. Am ajuns la aproape 12.000 de fani, cumulat, doar pe paginile de Facebook, avem un trafic intens şi pe pagina proprie dedicată canalelor. Drept pentru care suntem îndreptăţiţi să credem că avem un public deja stabil, după aproape o lună de emisie, pe acest segment", a susţinut Bogdan Chiriţoiu, fără a prezenta însă cifre exacte în susţinerea afirmaţiilor sale.

Pe de altă parte, întrebat dacă RCS&RDS intenţionează să difuzeze pe canalele sale de documentare şi producţii proprii, Bogdan Chiriţoiu a spus: "Ne-am propus în mod sistematic să intrăm în producţie. Un prim produs românesc (care va fi difuzat pe televiziunile de documentare al RCS, n.r.) ne dorim să intre în luna decembrie. Avem foarte multe subiecte româneşti pornind de la un capăt al Dunării până la vărsare (…), viaţa din Delta Dunării. Un alt subiect în zona asta ar putea fi reactorul de la Măgurele şi cel mai mare laser din lume (…) Intenţia este clară – de a intra în partea de producţie şi de personalizare a produsului", a spus Chiriţoiu.

În urma audierii reprezentanţilor postului, membrii Consiliului au respins o solicitare de licenţă a S.C Workers Leasing Company SRL Alba Iulia pentru European TV (Bucureşti), un canal care dorea să devină un partener al membrilor diasporei româneşti din Italia şi Spania, dar şi al minorităţilor din România, din cauza precarităţii resurselor.

Totodată, Consiliul a aprobat în unanimitate modificarea licenţei audiovizuale a S.C. Mara Video Media SRL Baia Mare pentru Transilvania Folclor Baia Mare, care îşi propune să schimbe grila, în sensul renunţării la specificul folcloric şi a punerii accentului pe caracterul generalist.

Membrii CNA au aprobat în 27 septembrie solicitarea modificărilor de licenţe audiovizuale pentru Digi TV Info în Digi Life şi pentru Analog TV Timişoara în Digi World (Bucureşti), canale care şi-au schimbat formatul din generalist în tematic-documentar de la 1 octombrie.
SURSA: Agerpres, Mediafax