Producătorul de materiale de construcţii Adeplast, deţinut de familia omului de afaceri Marcel Bărbuţ, a înregistrat în primul trimestru o cifră de afaceri în creştere cu circa 10% faţă de perioada similară a anului trecut, după ce anul trecut compania a renunţat la comercializarea polistirenului extrudat.
În primul trimestru din 2015, AdePlast gestiona producţia de polistiren extrudat, pe întregul lanţ de business, care a însemnat o cifra de afaceri de 11,88 milioane lei.
„Fără polistirenul extrudat, Adeplast a ajuns la trei luni în 2016 la o cifră de afaceri de 64,77 milioane de lei. Practic, am crescut cifra de afaceri cu 6,07 milioane lei şi ne-am realizat planul propus de plus 10,35 procente. Dacă am fi produs şi acum polistirenul extrudat, creşterea ar fi depăşit 27,77 de procente la trei luni“, precizează reprezentanţii companiei.
Producătorul pune această majorare pe seama programului de reabilitare termică, început încă din luna februarie, dar şi pe temperaturile favorabile lucrărilor de construcţii.
Marcel Bărbuţ atrage atenţia că România se poate confrunta cu o criză generată de lipsa de materiale dacă cererea de termosistem, care să îndeplinească reglementările UE, continuă să fie la fel de mare ca acum. „O mare parte dintre producătorii români de termositem au utilaje vechi de zece ani şi nu pot produce conform cu reglementările UE. Ceilalți nu pot livra atât de mult încât să acopere întreaga cerere a pieței. În 2015, de exemplu, noi am livrat circa 980 de mii de metri cubi de polistiren dintr-un total piaţă estimat la 3,8 milioane de metri cubi”, a declarat proprietarul Adeplast.
Evoluţia Adeplast din primele trei luni, vine după un 2015 destul de dificil. Anul trecut, creşterea efectivă a businessului a fost de aproape 2%, după ce compania a renunţat la afacerea de producţie de polistiren extrudat, chiar la începutul anului.
„Am pus pe picioare şi producţia de polistiren extrudat în anii trecuţi, dar acolo nu se dorea performanţă, prin urmare am decis să renunţăm la colaborare. Asta ne-a afectat creşterea cifrei de afaceri în 2015, în schimb profitul a crescut cu 16,5%, până la 14,6 milioane de lei. Pentru anul în curs, vrem să menţinem rata de creştere”, spune Bărbuţ.
În 2015, AdePlast a realizat o cifră de afaceri de 306,5 milioane de lei şi EBITDA de 47,7 milioane, în creştere cu 13,3% faţă de anul precedent.