Producătorul de materiale de construcţii Duraziv, deţinut de antreprenorul local Daniel Guzu, a raportat o creştere de 45% a vânzărilor de vopsele şi un avans de 11% a veniturilor din adezivi pe parcursul anului trecut.
Divizia de vopsele a Duraziv a înregistrat în 2012 vânzări de peste trei milioane de euro, creştere care a condus la echilibrarea aportului pe care fiecare divizie a companiei îl are în formarea cifrei de afaceri. Vopselele contribuie acum cu peste 20% la formarea cifrei de afaceri totale.
“În medie pe un bloc se aplică în jur de 2.200 de metri pătraţi de tencuială decorativă. Asta înseamnă că pe aproximativ 450 de blocuri din Capitală a fost aplicat produsul dezvoltat de Duraziv. Am avut așadar, la nivel de București, o cotă de aproximativ 50%”, a declarat Gabriel Constantin, manager în cadrul Duraziv.
În perioada 2009-2011, la nivel naţional au fost reabilitate circa 1.662 de blocuri, potrivit datelor Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului. Statul a alocat 200 mil. euro în acest sens. Anul trecut ritmul lucrărilor de acest tip a crescut simțitor, doar în București reabilitându-se în jur de o mie de blocuri. Capitala a fost de altfel orașul în care s-au concetrat cele mai multe lucrări de reabilitare în 2012.
Duraziv este o companie activă pe piaţa de materiale de construcţii încă din anul 2003, când a fost înfiinţată sub denumirea iniţială de Bau Profil de către antreprenorii Daniel şi Irina Guzu. Compania produce materiale de construcţii din categoria adezivi, profile metalice, vopsele, produse pentru finisări interioare şi exterioare, sisteme complete de termoizolare şi hidroizolare. Divizia producătoare de adezivi s-a lansat în urma unei investiţii de peste 8,5 mil. euro într-o fabrică cu o capacitate de producţie de 200.000 de tone pe an, situată în Popeşti Leordeni. Duraziv a fost în 2012 singurul producător de vopsele din România care a investit în producție, lansând o nouă unitate pentru care s-au alocat fonduri de circa un milion de euro. Investițiile totale în producția de vopsele au ajuns la un nivel de 2 milioane de euro.
În 2011 compania a raportat o cifră de afaceri de 18 milioane de euro, în creştere cu 34% comparativ cu anul precedent.