Hipermarketurile, în special Real, Carrefour şi Kaufland, sunt cei mai apreciaţi retaileri de pe piaţa locală, reţelele având totodată o identitate puternică în rândul consumatorilor, potrivit unui studiu realizat de firma de cercetare Mednet Marketing Research Center în mai multe oraşe din România.
„Pe piaţa modernă de retail, cele mai prezente brand-uri în mintea cumpărătorilor sunt magazinele de tip hipermarket. Real, Carrefour şi Kaufland sunt retailerii cei mai apreciaţi”, se arată într-un comunicat al firmei de cercetare.
Astfel, în Bucureşti, Braşov şi Constanţa, reţeaua Carrefour ocupă poziţia de lider, iar Real este cel mai apreciat hipermarket în Oradea, Craiova, Sibiu, Timişoara şi Târgu Mureş. Retailerul Cora se bucură de cea mai bună apreciere în Cluj Napoca, iar Kaufland în Suceava.
„Studiul de piaţă arată că, pe total eşantion, valoarea indicelui de recunoaştere asistată este foarte bună pentru Real, Metro şi Carrefour. Hipermarketul Real are o valoarea a indicelui de recunoaştere de 99,6%, în timp ce notorietatea spontană este 62,1%. Valoarea indicelui de recunoaştere asistată pentru Carrefour este de 98,2%. Hipermarketul Carrefour ocupă în schimb poziţia a doua, după Real, în ceea ce priveşte notorietatea spontană (54,6%)”, se precizează în studiu.
Studiul a fost realizat în perioada septembrie 2009, fiind intervievate telefonic 2.403 de persoane, din Bucureşti, Timişoara, Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Braşov, Oradea, Sibiu, Târgu Mureş şi Suceava.