Operatorul de hipermarketuri Real va încetini ritmul de expansiune în 2010, urmând să inaugureze 2-3 magazine, a declarat, miercuri, Jean Marc Givert, manager corporate projects în cadrul Real International, divizie a Metro Group.

„Sunt oraşe în care nu suntem prezenţi, dar acolo e deja concurenţa. E mai dificil să ne extindem şi am devenit şi mai selectivi”, a mai spus Givert.

Real a deschis astăzi, în Bucureşti, al doilea magazin din acest an şi al treilea hipermarket al reţelei din Capitală, în urma unie investiţii de 23,4 milioane de euro. Hipermarketul, inaugurat în incinta AFI Cotroceni Mall este primul deschis de reţeaua germană în incinta unui centru comercial.

Cu noul magazin inaugurat, compania deţine o reţea de 22 de hipermarketuri. Până la sfârşitul anului retailerul va mai deschide alte două magazine la Timişoara şi Constanţa, astfel că Real va deschide în total 4 hipermarketuri în 2008. Şi în 2009 numărul de magazine deschise a fost mai mic decât în 2008, când Real a deschis 6 magazine.

Creştere mai mică decât în 2008

Real a a înregistrat anul trecut o creştere de 92% a cifrei de afaceri în lei, la 2,35 miliarde de lei (638 milioane euro), iar compania estimează creştere şi în acst an dar mai redusă decât în 2008.

„Anul acesta nu va mai fi la fel ca în 2008 când am deschis mai multe magazine”, a arătat oficialul de la Real International.

Pentru anul viitor reprezentanţii companiei sunt optimişti. „Toată lumea spune că acest an a fost cel mai greu şi că anul viitor va fi pe revenire”, consideră Givert.

Real, parte a grupului german Metro, a intrat în 2006 pe piaţa românească.  Retailerul, care are circa 7.500 de angajaţi, a investit 450 de milioane de euro până în prezent.