Realitatea se extinde virtual nu doar în teorie şi în filmele cyberpunk, ci şi în viaţa de zi cu zi a utilizatorilor de telefoane bazate pe sistemul de operare Android. „Realitatea augmentată”, care înseamnă, pe scurt, adnotarea unui strat de informaţii virtuale unor obiecte din viaţa reală văzute printr-o cameră video ataşată computerului sau telefonului, a existat foarte mult timp în textele de literatură SF şi în blogurile de geek culture. În ultimii ani s
Realitatea se extinde virtual nu doar în teorie şi în filmele cyberpunk, ci şi în viaţa de zi cu zi a utilizatorilor de telefoane bazate pe sistemul de operare Android.
„Realitatea augmentată”, care înseamnă, pe scurt, adnotarea unui strat de informaţii virtuale unor obiecte din viaţa reală văzute printr-o cameră video ataşată computerului sau telefonului, a existat foarte mult timp în textele de literatură SF şi în blogurile de geek culture. În ultimii ani s-a scris mult despre acest aspect, dar nu existau aplicaţii accesibile publicului larg.
De la chirurgie la new media
Cele mai importante experimente s-au făcut în domeniul chirurgiei, dar segmentul a fost acaparat de artiştii new media care în ultimii ani pot concura cu marile companii high tech în domeniu inovaţiei. Cărţile de vizită augmentate reprezintă ultima găselniţă în crearea de imagine. La rândul său, publicul logat la Internet le ştie din video-urile virale care circulă pe majoritatea portalurilor de profil.
Realitatea augmentată primeşte, în sfârşit, locul binemeritat în domeniul business intelligence prin aplicaţiile pentru telefoanele cu sistem de operare de tip Android, o platformă Google pentru telefonie mobilă. Layar este o aplicaţie gratuită bazată pe GPS-ul şi busola telefonului mobil, care oferă informaţii despre realitatea filmată cu ajutorul camerei video a telefonului.
Cum îl foloseşti
Filmând pur şi simplu clădirile, de exemplu, deasupra ecranului îţi apar informaţii (oferite, în acest caz, de o firmă de imobiliare care s-a înscris pe Layar) legate de preţul unei clădiri sau de suprafaţa acesteia. Deasupra ecranului care îţi arată cadrul filmat, Layar adaugă alte straturi de conţinut. „Straturile” sunt asemănătoare cu paginile de Internet din orice browser şi pot avea un număr nelimitat, utilizatorul putând naviga printre ele.
Conţinut generat de companii
„Oferim companiilor posibilitatea să-şi adauge propriile straturi (prin intermediul unui API, n.r.). Câteva companii s-au înscris deja şi adaugă conţinut branduit din domeniul lor de business”, scrie pe site-ul de prezentare a dezvoltatorilor de la SPRXmobile.
Printre straturile existente până în acest moment se numără Funda, un site de imobiliare, Hyves, un site de social networking care te ajută să te decizi unde ieşi în oraş, Tempo Team, care dă informaţii despre locuri de muncă disponibile în zona filmată, ING, care oferă informaţii despre bancomatele din zonă, sau Zekur.nl, din Olanda, care te îndrumă către cele mai apropiate spitale, clinici sau farmacii.