Încă de la începutul acestui an, când discounturile pentru maşini tindeau spre 25-30% din preţ, mulţi importatori ştiau că această avalanşă de „avantaje client” nu poate continua la nesfârşit. În februarie, majoritatea importatorilor considerau că, odată cu epuizarea actualelor stocuri, discounturile nu vor mai fi atât de importante, pentru că toţi comercianţii vor încerca să îşi protejeze profitul pentru a putea mai apoi să deruleze investiţii. “Cân
Încă de la începutul acestui an, când discounturile pentru maşini tindeau spre 25-30% din preţ, mulţi importatori ştiau că această avalanşă de „avantaje client” nu poate continua la nesfârşit. În februarie, majoritatea importatorilor considerau că, odată cu epuizarea actualelor stocuri, discounturile nu vor mai fi atât de importante, pentru că toţi comercianţii vor încerca să îşi protejeze profitul pentru a putea mai apoi să deruleze investiţii. “Când se va întâmpla asta este greu de spus, dar este clar că vom folosi reducerile de preţ, din nou, ca un element pur de marketing”, declara pe atunci pentru Capital, directorul de marketing al Toyota România.
Primele semne ale sfârşitului epocii discounturilor masive au apărut deja. Comercianţii care au reuşit să scape de stocuri în primele două luni au acum afişate cam aceleaşi preţuri din urmă cu patru-cinci luni. Alţii, care au beneficiat de înnoirea modelelor care aveau discount, au acum liste de preţ chiar mai mari decât în noiembrie 2008.
Mergând pe un principiu similar, la care s-au adăugat şi efectele crizei financiare asupra veniturilor companiei, precum şi devalorizarea accentuată a monedelor din ţările respective, Ford a anunţat astăzi că va majora preţul maşinilor vândute în Rusia şi Marea Britanie. Conform ANE, compania menţionată va avea, de la 1 aprilie (şi nu este o păcăleală), preţuri cu 5% mai mari pe piaţa din Rusia şi cu 3,75% mai mari în Marea Britanie.
Managerul Ford of Britain, Nigel Sharp, a declarat că „este regretabilă creşterea preţurilor, dar acesta este un efect al luptei pentru supravieţuirea companiei. Prefer să vând o singură maşină cu profit decât o mie în pierdere”. Interesant este şi faptul că, cel puţin pe piaţa britanică, Ford mai majorase preţurile şi în februarie cu circa 4%. Conform oficialului britanic, moneda euro s-a apreciat faţă de lira sterlină cu 30% în ultimele 18 luni, iar acest lucru a creat probleme în balanţa firmei. Cel mai puternic rival al Ford pe piaţa din Marea Britanie, General Motors, prin subsidiara sa, Vauxhall, a anunţat că va creşte preţurile cu 4% începând cu 3 aprilie.
Şi pe piaţa din România este posibilă o majorare a preţurilor pentru unele mărci auto dacă avem în vedere că leul s-a depreciat faţă de euro cu mai mult de 10% în ultimele luni şi dacă luăm în calcul faptul că multe dintre companiile care aveau stocuri majore la sfârşitul lui 2008 au reuşit să le reducă substanţial în primele trei luni dina acest an.
Citiţi şi:
– Jucătorii din piaţa auto se zbat în capcana discounturilor