Realitatea TV naste dispute inainte sa fie lansata

Silviu Prigoana, patronul firmei de salubritate Rosal si detinatorul licentei pentru postul de televiziune Realitatea TV, are o problema. Nu mare, dar neplacuta. Ducandu-se la OSIM sa-si inregistreze marca Realitatea TV pentru postul sau de televiziune, a avut surpriza sa constate ca cererea i-a fost respinsa. Din simplul motiv ca cineva inregistrase inaintea sa marca Realitatea TV. Chestia asta nu i-a cazut prea bine patronului de la Rosal. Iritarea lui Prigoana se indreapta catre cei doi frati

Silviu Prigoana, patronul firmei de salubritate Rosal si detinatorul licentei pentru postul de televiziune Realitatea TV, are o problema. Nu mare, dar neplacuta. Ducandu-se la OSIM sa-si inregistreze marca Realitatea TV pentru postul sau de televiziune, a avut surpriza sa constate ca cererea i-a fost respinsa. Din simplul motiv ca cineva inregistrase inaintea sa marca Realitatea TV. Chestia asta nu i-a cazut prea bine patronului de la Rosal. Iritarea lui Prigoana se indreapta catre cei doi frati Micula, proprietarii companiei European Drinks din Oradea, care au inregistrat in acest an marca Realitatea atat pentru televiziune, cat si pentru radio. Faptul ca fratii Micula se pregatesc sa scoata pe piata editoriala cotidianul „Realitatea romaneasca”, demonstreaza clar intentia acestora de a pune bazele unui trust de media sub titulatura Realitatea.
Desi in prima instanta a fost afectat de aceasta surpriza neplacuta, Silviu Prigoana ne-a declarat ca nu este deranjat de faptul ca fratii Micula i-au luat-o inainte. Patronul Rosal spune ca a fost o miscare imorala din partea oamenilor de afaceri bihoreni, ei inregistrand marca dupa ce au vazut ca firma sa obtinuse licenta TV de la Consiliul National al Audiovizualului (CNA) pe dosarul Realitatea TV. De asemenea, Prigoana ne-a declarat ca nu se cramponeaza de numele postului, ca n-are astfel de orgolii, dar ca sigur va iesi in toamna acestui an cu postul de televiziune Realitatea TV. El a precizat ca nu e dispus sa ajunga la o intelegere amiabila cu proprietarul marcii Realitatea TV si ca va schimba numele postului doar daca va fi obligat de instanta judecatoreasca. Asadar, Silviu Prigoana pare pregatit sa faca fata unui proces.
Pe de alta parte, Viorel Micula ne-a confirmat ca marca Realitatea ii apartine atat pentru televiziune, cat si pentru radio. L-am intrebat pe patronul de la European Drinks ce va face daca Silviu Prigoana va iesi pe piata cu Realitatea TV. „O sa actionez corespunzator, in conformitate cu legislatia in vigoare. Nu vad alta solutie”, a raspuns Viorel Micula. El a mai adaugat ca, in cazul in care va declansa o actiune judecatoreasca si va castiga, ii va cere lui Prigoana daune de cateva sute de mii de dolari. Micula a precizat ca pana in prezent nu are depus la CNA vreun dosar pentru obtinerea unei licente TV.
Disputa care se profileaza ar putea fi evitata daca Silviu Prigoana va inainta la CNA o cerere pentru schimbarea numelui televiziunii. Este o formalitate, dar asta presupune ca el sa-si calce pe inima. Pentru ca numele de Realitatea TV semnifica intentia proiectului: o televiziune de stiri si reportaje. La 1 august, potrivit lui Prigoana, televiziunea va intra in probe. E un pronostic superoptimist. „Lucrarile sunt in grafic”, afirma Silviu Prigoana. Mai mult, la inceputul lui septembrie, televiziunea va fi inaugurata, subliniaza patronul. Valoarea finala a proiectului, stabilita pentru urmatorii cinci ani, este de aproximativ zece milioane de dolari.