Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, a declarat joi că realizarea Podului Giurgiu Ruse II necesită construirea unei companii de proiect între România şi Bulgaria, care să poată propune acest proiect comun.
Așadar, comisarul european pentru Transporturi a explicat joi, 11 mai, că podul Giurgiu-Ruse este un proiect susţinut şi de Comisia Europeană, însă trebuie construită o companie de proiect între România şi Bulgaria, care să poate propune acest proiect comun.
Trebuie construită o companie de proiect între România şi Bulgaria
„Pentru podul Giurgiu-Ruse, acesta este un proiect susţinut şi de Comisia Europeană. Pentru a putea progresa, trebuie construită o companie de proiect între România şi Bulgaria, care să poate propune acest proiect comun.
Acum există într-adevăr şi sunt şi aceste instabilităţi politice în Bulgaria şi aşteptăm, dacă mă întrebaţi, Comisia Europeană aşteptăm o stabilizare a situaţiei în Bulgaria, în sensul în care să identificăm interlocutori care pot lua decizii pe care să le urmeze şi să le susţină o perioadă mai lungă de timp, nu o lună, două.
Cred că asta este şi o problemă. Din partea bulgară aşteptăm de asemenea studiul de mediu pentru navigabilitatea Dunării pentru Fast Danube 2 tot aşa pentru a putea progresa în acest proiect comun cu România. Ce face Comisia? Pune presiune permanentă pe autorităţi, în cazul acesta mai mult pe cele bulgare, pentru că din partea României există deschidere către realizarea acestor proiecte”, a declarat Adina Vălean într-o conferință la Bucureşti.
Podul este un proiect comun Bulgaria-România
De asemenea, aceasta a fost întrebată dacă Podul Giurgiu-Ruse II va fi un pod construit în parteneriat cu Bulgaria. Astfel, comisarul a explicat că nu cunoaşte detaliile proiectului, dar a spus că acesta e un proiect comun Bulgaria-România, astfel încât aşteaptă compania de proiect sau promotorul de proiect care trebuie să fie construit între cele două state.
Amintim că trecerea rutieră a Dunării între România și Bulgaria se face pe la Podul Calafat – Vidin, care a fost construit de Bulgaria în 2013 și pe la Podul Prieteniei Giurgiu – Ruse, pod cu o singură bandă/sens.
Pe timp de vară, turiștii așteaptă la Giurgiu – Ruse zeci de minute pentru a trece podul spre Bulgaria, Grecia sau Turcia, iar transportatorii de mărfuri chiar și o zi. Mai mult, CNAIR a făcut reparațiile pe jumătatea românească a Podului Giurgiu – Ruse în 2015-2016.