Contrast Management-Consulting Bucureşti, compania care a realizat, în exclusivitate pentru Capital, studiul „Analiza Performanţei Strategice 2007“, este filiala liderului pieţei austriece de consultanţă în management, specializată în strategie, organizare şi controlling. A fost înfiinţat în anul 1991, la Viena, avånd peste 100 de angajaţi şi o cifră de afaceri de peste 10 milioane de euro. Din 1992, firma Contrast Management-Consulting (www.contrast-consulting.com) îşi desfăşoară activităţile şi pe pieţele est- şi sud-est europene. În 1994, s-a deschis prima filială la Praga.

În prezent, Contrast oferă servicii de consultanţă şi cursuri post-universitare de perfecţionare în domeniul economic şi de management în Romånia, Bulgaria, Slovacia, Slovenia, Cehia şi Ungaria, cursurile fiind predate în limbile naţionale. În anul 2005, a fost înfiinţată filiala Contrast la Bucureşti, SC Contrast Management Consulting & Training SRL, care are peste 30 de angajaţi.

Printre clienţii companiei se numără: Petrom, Telekom Austria, OMV, Bausparkasse Wüstenrot, Raiffeisen Ware Austria şi Gorenje, Rewe Group (Bella, Eurobilla) şi Fuchs Condimente.

Analiză

Studiul „Shareholder Value Analysis“, pentru companiile cotate la Bursa de Valori de la Viena, a ajuns deja la a zecea ediţie anuală. În Austria, studiul este efectuat în colaborare cu revista Format, una dintre cele mai renumite publicaţii din domeniul politico-economic din această ţară. Studiul „Analiza performanţei strategice 2007“, realizat în colaborare cu Capital, în premieră pentru Romånia, este conceput în acelaşi mod ca şi cel din Austria, luånd în calcul aceiaşi indicatori şi aceeaşi regulă de evaluare.

Studiul analizează performanţa companiilor de pe piaţa de capital romånească atåt în funcţie de rezultatele financiare obţinute, cåt şi în funcţie de măsura în care strategiile acestora permit crearea de valoare durabilă pentru acţionari. Au fost analizate 50 de companii – primele 40 după cifra de afaceri listate la BVB şi primele 10 de pe Rasdaq, în funcţie de lichiditate şi de evoluţia de ansamblu de anul trecut. Companiilor li s-au dat patru note: pentru rentabilitatea reală a capitalului, rentabilitatea capitalului propriu, indicatorul de creştere (calculat în funcţie de investiţiile din trecut şi efectul acestora asupra veniturilor) şi randamentul acţiunilor.