Combustibilul nu este singura substanta bazata pe petrol in cadrul unei masini. Mult mai multe materiale plastice sintetice sunt derivate din petrol iar in ultima vreme producatorii auto incearca sa le recicleze pentru a reduce costurile de fabricatie.
In acest moment insa planurile de reciclare nu includ foarte mult refolosirea materialelor in suprafetele cu care vine in contact pasagerul masinii, si cu atat mai putin in cadrul unor structuri elementare, cum ar fi motorul. Insa, folosirea plasticului reciclat poate deveni o obisnuinta, asa cum este si folosirea aluminiului sau a otelului reciclat.
Economiile generale de reciclarea plasticului pot fi mici, la doar cativa centi pentru ficare lira, sau foarte importante daca observam ca reduce pretul plasticului la jumatate. In acest fel, producatorii auto cat si furnizorii acestora ar putea colecta material plastic deja folosit pentru a-l topi si a castiga un produs nou, dar mult mai ieftin.
In linie cu acest program de reciclare a materialelor plastice, Mazda a anuntat ca are in plan demararea de cercetari in domeniul materialelor plastice ecologice, fabricate din plante nu din derivate de petrol. Cresterea alarmanta a pretului la petrol de la inceputul anului 2008 a dus la intensificare cercetarilor care pot eficientiza industria auto si pot avea si un impact ecologic. Mazda a anuntat, de asemenea, ca plantele folosite pentru fabricarea materialelor plastice ecologice nu vor fie plante alimentare, iar produsul obtinut va fi superior materialelor conventionale.
Pe langa programele de folosire a materialelor reciclate, industria auto de maine se bazeaza si pe sursele alternative de energie.
Sursa: Motor Authority