Un spot publicitar a pus pe jar autoritățile din România, dar și pe români. Reclama, conform spuselor celor de la ANPC, folosește în mod abuziv numele instituției și induce în eroare consumatorii. Din această cauză, Autoritatea a decis să sesizeze Consiliul Național al Audiovizualului în acest caz.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a decis să sesizeze CNA în urma folosirii abuzive a numelui instituției într-un spot publicitar.
Mai exact, este vorba despre spotul publicitar al Asociației Prețuiește Calitatea referitor la pâinea neambalată. Conform spotului respectiv, „peste 500 de oameni se pot îmbolnăvi zilnic de Covid-19 de la pâinea neambalată”.
„În urma difuzării în spațiul public, a unui spot publicitar al Asociației Prețuiește Calitatea, în care este folosit în mod abuziv numele instituției noastre, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) consideră necesar să facă următoarele precizări:
Prezența în mesajul din cadrul spotului, în care se afirmă că peste 500 de oameni se pot îmbolnăvi zilnic de Covid-19 de la pâinea neambalată, a sintagmei „Autoritatea pentru Protecția Consumatorului‟ este de natură să inducă consumatorului ideea că ANPC susține un anumit mod de comercializare a pâinii.
Similitudinea dintre denumirea folosită în text și cea oficială a instituției, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, este evidentă și este în măsură să producă efectul menționat, în rândul cetățenilor, acela de a oferi credibilitate mesajului prezentat în spot. Mai mult, în text apare și denumirea, de această dată scrisă corect, a unei alte autorități publice, fapt care confirmă intenția de asociere a mesajului spotului cu instituții ale statului, în scopul promovării unui anumit mod de vânzare a produselor de panificație.
ANPC menționează că nu și-a exprimat în niciun fel acordul cu privire la conținutul spotului publicitar, nu girează și nu își asumă în niciun alt mod concluziile acestuia, care par a avea caracterul unei reclame mascate.
ANPC precizează că, dată fiind amploarea mesajului propagat în spațiul public și modul în care opinia consumatorilor se dorește a fi manipulată prin acest spot, ANPC a trimis deja o sesizare către Consiliul Național al Audiovizualului, semnalând cele menționate mai sus și solicitând oficial analizarea de urgență a conținutului acestui spot difuzat pe principalele canale de televiziune și dispunerea măsurilor legale care se impun în acest caz”, se arată în comunicatul ANPC.