Reclame la raport

Investiţiile în publicitatea online vor atinge 8,5 milioane de euro până la sfârşitul anului, arată cea de-a X-a ediţie a studiului Media Fact Book, realizat de agenţia de media Initiative. Mediul online şi cinema vor avea în 2007 cea mai accelerată creştere pe piaţa de publicitate, cu 52% mai mare comparativ cu anul 2006. Cei mai mari investitori vor fi companiile din domeniile telecom, auto, financiar-bancar şi IT. Studiul Initiative arată că, până la sfârşitul a

Investiţiile în publicitatea online vor atinge 8,5 milioane de euro până la sfârşitul anului, arată cea de-a X-a ediţie a studiului Media Fact Book, realizat de agenţia de media Initiative.

Mediul online şi cinema vor avea în 2007 cea mai accelerată creştere pe piaţa de publicitate, cu 52% mai mare comparativ cu anul 2006. Cei mai mari investitori vor fi companiile din domeniile telecom, auto, financiar-bancar şi IT.

Studiul Initiative arată că, până la sfârşitul anului, investiţiile totale în publicitate vor creşte cu 35% faţă de 2006, iar piaţa va ajunge la 485 de milioane de euro. Creşterea va fi generată de inflaţia tarifelor de advertising la TV şi de dezvoltarea domeniilor new media/digital şi OOH (publicitate stradală, indoor).
Potrivit estimărilor Initiative, creşterea publicităţii pe TV va fi de 45%, iar în presa scrisă, 8%. Volumul publicităţii la radio va creşte cu 26%, iar piaţa de OOH va cunoaşte o creştere de 16%. În acest an, sunt aşteptate investiţii publicitare majore mai ales pentru categoriile telecomunicaţii şi servicii financiar-bancare.
Potrivit studiului, anul trecut, clasamentul categoriilor de investitori în publicitate s-a modificat semnificativ. Categorii precum bere, cosmetice, produse lactate şi băuturi răcoritoare au pierdut cel puţin câte o poziţie în clasament, în timp ce categoria telecomunicaţii mobile a urcat opt poziţii, instalându-se în fruntea clasamentului.