Reclamele, livrate prin platforma InMobi, afişează o alarmă de tip pop-up pe ecranul smartphoneului, care avertizează utilizatorii că dispozitivul lor este virusat şi le oferă o aşa-zisă soluţie antivirus plătită.
‘Un click pe linkul sugerat direcţionează utilizatorii către o pagină care le confirmă că dispozitivul lor mobil este infectat cu viruşi. Pentru a-şi curăţa telefonul, utilizatorilor le este recomandată o soluţie de dezinfecţie, iar pentru a obţine respectivul instrument trebuie să-şi introducă numărul de telefon într-un formular. În realitate, utilizatorii sunt păcăliţi astfel să-şi facă un abonament de trei sau patru euro pe săptămână, prin care pot avea acces la tonuri de apel premium şi wallpapere. Abonamentul poate fi întrerupt doar manual’, se arată în comunicatul de presă al Bitdefender.
Acest tip de atac informatic, ce este foarte des întâlnit pe Windows şi Mac OX, se poate răspândi global, întrucât redirecţionarea pe pagina periculoasă se realizează prin localizare geografică, iar serviciul premium este ales dintre cele disponibile în zona în care se află utilizatorul.
Practic, mesajele încearcă să convingă oamenii să cumpere soluţii antivirus false, iar aceştia vor plăti pentru instrumente de dezinfecţie complet inutile.
Bitdefender este producătorul uneia dintre cele mai performante şi eficiente game de soluţii de securitate pentru internet atestate pe plan internaţional. Încă din anul 2001, compania este unul dintre liderii industriei de securitate.
Recent, Bitdefender a primit două distincţii importante în industria de securitate, respectiv ‘Editor’s Choice’ – acordat de PC Mag pentru Bitdefender Antivirus Plus 2013 şi ‘GoldAward’ de la TopTenREVIEWS, care a plasat produsul românesc pe locul întâi în urma testelor efectuate pe 25 de produse de securitate.
Sursa: Agerpres