pe baza careia sa inceapa o afacere. Avea deja experienta conducerii unei firme de training care mergea in limite rezonabile, dar isi dorea ceva nou. „Pentru ca nu am gasit o idee extraordinara, mi-am dat seama ca este mult mai simplu sa incep ceva pus la punct, sa preiau o afacere si sa o dezvolt, decat sa lansez una noua”, povesteste ea. Asa ca a intrat in legatura cu o firma de consultanta pentru francize. Cei de aici i-au prezentat aproape tot ce era disponibil pe piata romaneasca, insa o alegere parea destul de greu de facut. Pana intr-o zi, cand a aflat de Ticket Com, o companie franceza profilata pe vanzarea de reclama pe verso-ul bonurilor emise de casele de marcat din retelele de supermagazine si hipermarketuri. Cu o experienta de sase ani pe aceasta piata, francezii tocmai isi inregistrasera conceptul in Spania, unde si-au instalat prima master franciza externa. „Evaluand aceasta varianta, am zis ca merita sa incerc, mai ales ca in Romania nu mai exista ceva similar, ceea ce imi oferea din start un avantaj”, spune Laura Ion. Ideea afacerii este simpla. Supermagazinele primesc gratuit rolele pentru casele de marcat, acestea fiind platite de Ticket Com. Separat, Ticket Com incheie cu distribuitorul de role un contract prin care primeste dreptul, in conditiile legii, sa tipareasca reclame pe verso-ul benzilor de hartie. „Ne adresam unor business-uri care pana acum si-au facut mai putina reclama sau deloc. Poate sa fie orice firma mica – cum ar fi un salon de coafura – care, daca are un buget pentru reclama, acesta este modest. As spune ca reclama pe bonuri este o sansa pentru cei care nu pot accede la formele traditionale de publicitate”, continua Laura Ion. Tarifele pentru reclama variaza intre 300 si 1.200 de euro pe luna si sunt calculate in functie de numarul de potentiali clienti ai unitatii comerciale care emite bonuri. Spre exemplu, firma care vrea sa fie prezenta pe bonurile eliberate de casele de marcat din Carrefour va plati mai mult decat in cazul in care va opta pentru reclama pe bonurile Mega Image. „Pragurile Carrefour sunt trecute lunar de sute de mii de oameni, in vreme ce la Mega Image vorbim de zeci de mii de clienti. Insa este important de subliniat faptul ca reclama se face unei firme si nu unui produs, si ca se adreseaza marelui public”, explica Laura Ion. Primul sau mare contract semnat dupa preluarea master francizei Ticket Com pentru Romania a fost cel cu Carrefour. Prima campanie, lansata la 1 mai, s-a desfasurat in centrele comerciale Orhideea si Militari, urmand ca de la 1 august sa includa si Carrefour Colentina. Iar primii bani din publicitate au fost incasati de la sapte firme, intre care o scoala de soferi, un dealer auto si un producator de termopane. „Cred ca au fost niste curajosi; au acceptat sa incerce alaturi de noi ceva ce nu s-a mai facut in Romania. Insa, fara exceptie, firmele care si-au pus reclama pe bonuri au fost contactate de clienti, iar unele si-au acoperit deja cheltuielile facute in acest scop”, sustine Laura Ion. Planurile sale pentru primul an de activitate vizeaza incheierea unor contracte cu cel putin inca doua retele de supermarketuri din Bucuresti si extinderea conceptului Ticket Com in minimum trei judete, prin intermediul a tot atatia francizati. Firma a inceput deja discutii pentru incredintarea francizei cu doi intreprinzatori din Brasov si Ploiesti. „Francizatul meu ideal este un om dispus sa-si conduca propria afacere si sa creada in acest concept. As spune ca nu se incadreaza in acest portret cel care are si alte afaceri si se gandeste la franciza Ticket Com ca la o activitate adiacenta”, spune Laura Ion. Veniturile pe care le poate obtine un francizat nu sunt deloc neglijabile. Spre exemplu, intr-un oras cu 150.000 de locuitori, cel care incheie contracte cu supermarketurile locale si reuseste sa atraga zece clienti poate obtine incasari anuale de 40.000-50.000 de euro si un profit lunar in jurul a 2.000 de euro. Cu cat numarul centrelor comerciale incluse in campaniile locale este mai ridicat, cu atat profitul este mai consistent.