Un spot publicitar pentru Lexus a fost retras de pe televiziunile britanice, dupa ce “cainele de paza” al advertising-ului din Albion a decis ca mesajul prezentat este fals.

In spotul cu pricina, un SUV al companiei nipone, Lexus RX 400h, era prezentat ca un automobil in perfect acord cu mediul inconjurator, teorie criticata aspru de oficialitatile britanice. Mesajul campaniei publicitare "High performance. Low emissions. Zero guilt." (“Performanta inalta. Emisii scazute. Zero vina”) a atras aspre critici din partea mai multor organizatii ecologiste, care au reusit sa obtina retragerea reclamei de pe canalele TV.

Advertising Standards Authority (ASA) si-a argumentat decizia prin faptul ca mesajul campaniei incearca sa induca publicului ideea ca un SUV, chiar si hibrid, consuma si polueaza putin si nu produce decat efecte negative minime sau chiar deloc asupra mediului inconjurator. Valoarea de CO2 emanat, 192g/km, este mare in raport cu alte automobile, se arata in comunicatul ASA.

Britanicii sunt foarte sensibili cand vine vorba de mediul inconjurator si poluare. Marea Britanie este prima tara din lume care incearca sa introduca un proiect de lege, prin care tuturor automobilelor sa le fie “adaugata” o eticheta prin care sa se specifice impactul asupra mediului inconjurator si implicit asupra sanatatii populatiei, intocmai ca la pachetele de tigari.

Sursa: Guardian 23 Mai 2007