Multe din acestea conţin clauze abuzive, iar în acest caz se mai poate acţiona încă. Clienții ar trebui să încerce să obţină consultanţă de specialitate fie de la comisariatele locale pentru protecţia consumatorilor, fie de la asociaţiile de consumatori.
Eliminarea anumitor comisioane din contractele de credit, cât și stabilirea unei marje de dobândă fixă au fost principalele modificari aduse prin Ordonanta 50 privind contractele de credit pentru consumatori.
Printre băncile care au eliminat sau redus o parte din comisioane, Millennium Bank a modificat valoarea comisionului de analiză pentru creditul ipotecar de la 2,5% la 400 de euro. În cazul în care creditul este contractat pentru refinanțarea unui alt credit ipotecar, până la 30 iunie 2011, banca nu percepe comision de analiză. Pentru creditul de nevoi personale cu ipotecă comisionul de analiză a fost modificat de la 2,75% la 500 de euro.
În cazul băncii Intesa SanPaolo, la nivel de comisioane au fost operate următoarele modificări: comisionul de acordare a devenit comision de analiză perceput la acordare, iar comisioanele de analiză au fost diminuate la nivelul de: 200 de euro sau echivalent lei pentru creditele cu ipotecă, 300 euro sau echivalent lei pentru creditele de nevoi personale cu ipotecă și 150 lei pentru creditele de nevoi personale fara ipotecă. Citibank a decis eliminarea comisionul lunar de administrare a creditului.
Conform informațiilor furnizate de reprezentanții ANPC, comisioanele eliminate de bănci sunt cele care nu se regăsesc în OUG 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, cum ar fi: comisionul de risc, comisionul de analiză dosar (în situația când creditul nu se acordă), comisionul de rezervă minimă obligatorie (transferarea către clienți a obligațiilor financiare ale băncii față de sistemul BNR), comisionul de înregistrare pe cont de credit restant, comisionul de neutilizare credit, comisionul de depuneri în cont de monedă metalică la casa de circulație în valută, comisionul de acordare credit, comisionul de plată a ratei de către altă persoană decât debitorul etc.
Riscuri pe termen mediu şi lung există în privinţa ratei dobânzii pentru cei care au acceptat direct sau tacit noua formulă de calcul prezentată de bancă, prin actele adiţionale. În majoritatea acestor situaţii banca a stabilit rata dobânzii prin raportare la un indice de referinţă la un nivel extrem de scăzut. „Problema este că acest indice de referinţă va creşte în timp, odată cu stabilizarea economică, ducând la creşterea ratei dobânzii”, declară pentru Capital reprezentanții ECC.
Recomandare: Verificați cu atenţie contractele încheiate cu băncile pentru perioada următoare
3 aprilie 2011, 11:26
Ultima modificare în 3 aprilie 2011, 14:26
Centrul European al Consumatorilor din România (ECC) recomandă clienților băncilor să verifice în continuare cu atenţie contractele încheiate cu băncile pentru perioada următoare.
Etichete:
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Oraşe în care sunt mai multe case decât locuitori!
- România, mai căutată de azilanți decât Portugalia sau Cehia
- Prețul face legea în domeniul reparațiilor de autoturisme
- Prețul gazelor inflamează relațiile dintre stat și producători
- Mărirea și decăderea cabaretului, pe ritmuri dâmbovițene
- Cartier rezidențial, în pregătire pe Șoseaua Viilor
- Japonia și Libia ne zguduie prețurile
- Rezervele valutare au urcat cu 700 milioane euro în martie, după intrarea tranşei de la CE
- România a absorbit mai puţin de un sfert din banii alocaţi de UE pentru agricultură
- Prima Casă 4: Garanții de un miliard de euro