Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) avertizează că, în caz de cutremur, incendiu sau inundaţii, trebuie acordată prioritate cazurilor cu adevărat urgente. În situaţiile de urgenţă, o creştere subită a numărului de apeluri poate duce la suprasolicitarea reţelelor şi la blocarea acestora.
ANCOM recomandă ca, pentru evitarea blocării reţelelor în situaţii de urgenţă, clienţii operatorilor de telecomunicaţii mobile să trimită mesaje scurte (SMS) şi să utilizeze internetul de pe telefonul mobil pentru poştă electronică (e-mail) sau mesaje instant.
Cum poţi sa eviţi blocarea reţelelor de telefonie în situaţii de urgenţă?
– dă numai acele telefoane care sunt neapărat necesare;
– scurtează, pe cât posibil, conversaţiile de pe telefon;
– trimite mesaje scurte (SMS);
– foloseşte internetul pentru poşta electronică (e-mail) sau mesaje instant;
– dacă familia şi prietenii sunt în afara zonei afectate, roagă pe unul dintre ei să le transmită celorlalţi informaţii despre situaţia ta; în felul acesta vei da un singur telefon în loc de mai multe.
ANCOM precizează că 112 este numărul european unic pentru apeluri de urgenţă în caz de incendii, accidente, urgenţe medicale, dezastre şi alte evenimente care necesită intervenţia rapidă a serviciilor specializate (Poliţie, Jandarmerie, Ambulanţă, Pompieri, SMURD).
Un cutremur cu magnitudinea de 5,5 pe scara Richter a avut loc în zona de graniţă româno-bulgară, intensitatea resimţită în Bucureşti fiind de trei-patru grade, potrivit comandamentului de la Institutul Naţional de Fizica Pământului.
Traficul în reţelele Orange, Vodafone, Cosmote şi Romtelecom s-a intensificat după producerea cutremurului, în special pe litoral şi în Bucureşti, fără efecte semnificative asupra comunicaţiilor dintre clienţi.