Agenţiile româneşti de relaţii publice au aruncat în luptă peste 100 de proiecte pentru obţinerea unui trofeu. Pleon Graffiti, agenţie parte a grupului BBDO România, şi regizorul Cristian Mungiu au fost marii câştigători ai celei de a cincea ediţii a Romanian PR Award, singura competiţie care premiază local cele mai bune campanii de comunicare.
Competiţia, organizată de Forum for International Communications şi contestată vehement în anii trecuţi de către industria de PR, s-a dovedit în acest an extrem de acerbă, înregistrând cu peste 50% mai multe participări decât în 2006. Din cele 106 de campanii înscrise, juriul internaţional, condus de Peter Debreceny, preşedintele Institute for Public Relations (USA), a ales 12 câştigătoare. „Jurizarea lucrărilor s-a făcut pe baza criteriilor impuse de standardele Asociaţiei Internaţionale de PR, respectiv cercetare, planificare, execuţie şi măsurarea rezultatelor, claritatea şi coerenţa mesajelor, creativitate şi etică“, explică Dana Oancea, project manager al Romanian PR Awards.
„Agenţia anului“ a fost aleasă Pleon Graffiti, condusă de Liliana Şerban, pe baza celor şase campanii de relaţii publice derulate pentru clienţii Dacia şi Pepsi, iar distincţia „Comunicatorul Anului“, i-a revenit regizorului Cristian Mungiu, pentru meritele sale în comunicarea imaginii României.
La categoria campanii non-comerciale, au atras atenţia juriului proiectele: „Parcurile viitorului“, dezvoltat de Petrom şi Ogilvy PR, şi „V-Days Campaign – 16 zile de activism împotriva violenţei asupra femeii“ al Fundaţiei Sensiblu şi GMP PR, ambele premiate cu aur. „Bucureştiul respiră“, realizat de Carpatcement Holding şi agenţia The Practice, „Bursa implicării sociale“, organizată de Asociaţia pentru Relaţii Comunitare (ARC) şi campania de responsabilitate socială a companiei MOL România, „Pot ajuta“, au fost premiate cu ìSilver Award for Excellence“.
Pe scena Operei Române a mai urcat şi reprezentantul companiei Avon Cosmetics România, distinsă cu „Special Award for Adopting an International Campaign“ pentru proiectul de comunicare şi informare „1 din 8 femei“, premiat în acest an şi la cel mai important festival de publicitate din lume, Cannes Lions. Juriul a mai reţinut şi continuitatea campaniei „Dăruieşte din inimă“, susţinut de Labormed Pharma, pe care a premiat-o cu „Special Award for Continuous Quality“.
Câte un trofeu „Golden Award for Excellence“, la categoria campanii comerciale, au câştigat Cosmote România şi agenţia sa de PR, V&O, precum şi The Practice, agenţia care în final a cumulat cele mai multe premii, în număr de trei, la ediţia din acest an a competiţiei.
Argintul pentru campanii comerciale a revenit agenţiilor McCann PR şi Vitrina Advertising. „Eva a trăit la Pleşcoi“, campanie realizată de George Moisescu, a primit premiul special pentru creativitate, iar agenţia Action Global Communications şi-a adjudecat premiul special pentru comunicare internă Petrom.
Pentru cel de al doilea an, cei mai buni comunicatori studenţi, care şi-au înscris campanii în competiţie, au fost premiaţi în cadrul galei cu Junior PR Award şi vor primi internshipuri în companii precum Dacia, sponsor al evenimentului.
Campanii premiate
Golden Award for Excellence
Cosmote România şi V+O Communication România, „Campanie de comunicare a gradului de acoperire“; Bergenbier şi The Practice, „Ziua Bărbatului“
Silver Award for Excellence
McCann PR şi Coca-Cola România, „Lansarea Coca-Cola Zero pe piaţa românească“; Vitrina Advertising şi Kronospan Sebeş, „Decide singur“
Special Award
Creativity – Geo Moisescu şi Universal Horeca SRL, „Eva din Pleşcoi“
Internal Communication – Action Global Communications şi Petrom, „Think ahead“ – alege siguranţa. Campania de Conştientizare a Siguranţei Muncii“