Comparând atât datele publice oferite de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), cât și datele din site înregistrate în primele trei luni ale anului versus perioada ianuarie-martie 2016, a rezultat că în primul trimestru s-au înregistrat recorduri la toate categoriile – atât la mașini noi, fiind înmatriculate peste 22.000 de vehicule, cât și la cele rulate – peste 128.000. Reînmatriculările s-au situat și ele la aproape 130.000 de unități, doborând toate recordurile din ultimii ani și semnalând, în același timp, o revenire la o situație de normalitate privind ponderea acestora în piața tranzacțiilor auto.
Eliminarea timbrului de mediu la 1 februarie a făcut ca primul trimestru din 2017 să fie unul deosebit. Numărul înmatriculărilor a explodat, mai ales la mașinile rulate, din import, și la cele reînmatriculate, în timp ce segmentul vehiculelor noi a cunoscut cea mai mare creștere din ultimii ani. Această situație s-a datorat în special înmatriculării mașinilor aflate la vânzare în parcurile comercianților auto, precum și a “oficializării” tranzacțiilor de mașini din ultimii ani. În martie, deși cifrele au rămas ridicate, piața auto respectă tendința de creștere prognozată de Autovit.ro.
Piața mașinilor noi a avut o creștere de 27,6% în primul trimestru în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, dar unele mărci precum Opel, Citroen, Ford și Renault au avut evoluții de peste 50%. În schimb, liderul Dacia a crescut sub media pieței, cu numai 11%.
Piața mașinilor second-hand din import s-a dublat în primul trimestru versus ianuarie-martie 2016 și s-a apropiat de 130.000 de unități. Numărul masiv al înmatriculărilor de mașini din import înregistrat în februarie va avea ca efect în următoarea perioadă și o creștere a pieței de reînmatriculări, peste valorile normale. Volkswagen a rămas cea mai populară marcă printre cei care au ales modele second-hand, peste 34.000 de exemplare fiind înscrise în circulație în primul trimestru.
Dacă piața autovehiculelor rulate se va regla mai devreme sau mai târziu, piața vehiculelor noi ar putea depăși 110.000 de unități vândute în 2017, ajutată și de Programul Rabla estimat să debuteze la jumătatea lui mai, mai devreme decât în 2016.
Pe Autovit.ro a continuat să se consolideze aspectul calitativ: a crescut ponderea mașinilor de peste 20.000 de euro, de la 14% din totalul anunțurilor în 2016, la 18% în prezent, în timp ce ponderea mașinilor de sub 5.000 de euro a scăzut cu aproape zece procente, până la 30%.
Cel mai consistent palier de preț rămâne între 5.000 și 10.000 de euro: 28% dintre mașinile scoase la vânzare pe Autovit.ro se încadrează în acest segment. La acest palier de preț, cele mai multe anunțuri sunt pentru Volkswagen (22%) și BMW (10%). În categoria autoturismelor de peste 20.000 euro, 31% dintre anunțuri aparțin mărcii BMW, iar 29% Mercedes-Benz.
Supremația mărcilor germane se vede clar și în topul brand-urilor care se regăsesc în anunțuri. Primele cinci locuri sunt ocupate de mărci germane. De asemenea, din numărul total al anunțurilor de pe Autovit.ro, 60% fac referire la mărci germane.