Rectificarea bugetară, una pozitivă

Rectificarea bugetară va fi una pozitivă, spune ministrul Transporturilor, care adaugă că a cerut 16 miliarde de lei în plus pentru instituția pe care o conduce.

Într-o declarație televizată luni seara, ministrul Sorin Grindeanu a precizat că ministerul pe care îl conduce are cele mai multe cheltuieli pentru investiții.

Potrivit șefului de la Transport, majorarea bugetului în acest sens este una justificată. În cazul în care Ministerul Transporturilor ar primi suma cerută, atunci bugetul instituției ar fi de trei ori mai mare față de cel din 2021.

”În acest moment, dacă vrei să se întâmple toate lucrările de infrastructură pe care le-am pornit într-un an şi ceva-doi, sau care s-au pornit, trebuie să le finanţezi, bugetul Ministerului Transporturilor, 80% este legat de investiţii”, a afirmat ministrul Transporturilor.

Rectificarea bugetară, una pozitivă

Așadar, șeful de la Transporturi a precizat că rectificarea bugetară va fi una pozitivă, subliniind, însă, că nu știe câți bani va primi.

”Asta, nu ştiu cât e plusul. S-ar putea să fie mai mic de 16 miliarde, eu să cer mai mult decât e plusul pe de-a întregul. Să nu uităm că s-au negociat nişte lucruri odată cu greva profesorilor, care vor trebui să fie în buget acum, la rectificare. De asemenea, la Ministerul de Interne”, a menţionat Grindeanu.

România riscă să fie amendată

Pe de altă parte, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a a mai fost întrebat și cu privire la eventualele creșteri de taxe la noi în țară.

El a precizat că dacă se va continua în acest mod, atunci nu numai că vor fi suspendate fondurile europene, însă țara va fi și amendată.

Șeful de la Transporturi spune că acest lucru nu este de dorit.

Digitalizare în portul Constanța

Nu în ultimul rând, ministrul Transporturilor a adus în discuție și implementarea sistemului e-ticket. Sorin Grindeanu spune că nimeni nu va mai putea avea acces în port dacă nu va folosi sistemul.

„Digitalizarea trebuie să se întâmple în portul Constanţa, că vor unii, că nu vor, că le place, că nu le place. Portul Constanţa a fost un fel de El Dorado, treizeci şi ceva de ani, în România. Companii care nu şi-au plătit taxele, redevenţele, de exemplu, către portul Constanţa de 30 de ani.

(…) Şi îi anunţ pe toţi că nu va intra nimeni în port fără a accesa şi a folosi acel sistem. Fără niciun fel de dubiu”, a mai punctat ministrul.