Bentley va reduce productia cu 15% la nivel mondial si cu 9% pentru piata europeana in ansamblul sau, insa acest lucru nu afecteaza cota alocata pentru piata din Romania, a declarat pentru  Capital Online, seful diviziei de vanzari a Bentley in Europa, Marco van Alten.

Potrivit lui Alten, „Cota alocata pentru Romania (n.r. aproximativ 40-45 de unitati in 2009) a fost stabilita tinandu-se cont numai de situatia interna, fara referire la criza de pe piata americana sau europeana, pentru ca semnele indica un potential ridicat al pietei locale”.

Decizia Bentley de reducere a productiei a fost luata in pricina faptului ca in special pe piata din SUA, dar si Europa, in ultima perioada s-a constatat o usoara scadere a cererii pentru automobile de lux si sport. „Vrem sa producem cu un automobil mai putin fata de crerere, pentru a ne pastra exclusivitatea marcii. De aceea, am luat decizia de reducere a volumului. Anul trecut am reusit sa atingem un record (10.014 unitati), datorat in special seriei Continental, dar si datorita patrunderii pe piete noi. Cu toate acestea, pe termen lung nu ne axam pe un volum mare al productiei”.

Marco van Alten a explicat ca reducerea productiei a inceput in luna august iar pentru anul viitor se preconizeaza o scadere a cererii la nivel global, ceea ce inseamna ca Bentlei trebuie sa reduca volumul productiei, pentru a nu exista stocuri, iar masina sa fie dorita.

La randul sau, presedintele Porsche Romania a apreciat ca nivelul cotei stabilite pentru Romania de catre Bentley este „o decizie buna”. „Cota a fost stabilita strict din punctul de vedere al pietei din Romania”, a adaugat Brent Valmar.