“Dacă până în 2008, retailul modern creștea cu aproximativ 2-3 puncte procentuale anual în detrimentul celui tradițional, în primele trei luni ale anului creșterea este semnificativă, de 4 puncte față de aceeași perioadă a anului trecut”, a declarat Raluca Răschip, Consumer Goods & Retail Director GfK România.

Hipermarketurile înregistrează cea mai mare rată de creștere dintre toate canalele. Acestea câștigă mai bine de un punct procentual, până la 29% cotă de piață datorită creșterii valorii coșului de cumpărături. În afară de coșuri mai mari de cumpărături pentru fiecare vizită, supermarket-urile sunt vizitate de mai multe gospodării și ajung la 17% cotă de piață. Discounterii arată o traiectorie diferită de creștere, reușind să crească și frecvența de cumpărare.

Valoarea bunurilor de larg consum a fost cu 0,4% mai mare în primul trimestru al acestui an, comparativ cu perioada similară a anului trecut, în contextul unei deflații alimentare de 6%, ceea ce se traduce într-o creștere de 3,5% în volum pentru cumpărăturile pentru acasă. Cu alte cuvinte, românii continuă să achiziționeze mărci și categorii de produse mai scumpe.

Studiul GfK monitorizează consumul casnic pentru toate categoriile de bunuri de larg consum, în 3.000 de gospodării.