Reduceri scandaloase la facturile de electricitate până în vară, în condițiile în care din procesul de liberalizare a pieței de energie electrică ar fi trebuit să iasă avantajați consumatorii casnici, așa cum au declarat autoritățile.
Reduceri scandaloase la facturile de electricitate, după ce ministrul Energiei anunțase că furnizorii au fost de acord să acorde discounturi pentru consumatorii care nu au trecut încă pe piața liberă.
Liberalizarea pieței de energie electrică în România continuă să provoace controverse, pe fondul inabilității autorităților din domeniu de a duce la bun sfârșit acest proces, astfel ca cel avantajat să fie consumatorul.
Reduceri scandaloase la facturile de electricitate: Un ban pe kWh!
Furnizorul de energie CEZ va reduce cu un ban pe kWh, până la mijlocul acestui an, preţul energiei pentru consumatorii casnici care nu şi-au schimbat contractul şi au rămas în piaţa de serviciu universal.
Aceasta după ce, miercuri, ANRE a aprobat un ordin potrivit căruia companiile pot acorda discounturi egale cu diferenţa dintre preţul serviciului universal şi cea mai bună ofertă a lor fără abonament pentru piaţa concurenţială.
Astfel, dacă preţul de serviciu universal al CEZ este de 0,3415 lei pe kWh, iar oferta standard fără abonament CEZ Rezidenţial este de 0,3315 lei pe kWh, discountul oferit este de un ban pe kWh.
Clienţii casnici ai CEZ vor primi 3 oferte
„CEZ Vânzare a decis să ofere tuturor clienţilor săi casnici aflaţi în regim de Serviciu Universal o reducere faţă de tariful aferent Serviciului Universal valabil de la 01 ianuarie 2021.
Clienţii casnici aflaţi încă în regim de Serviciu Universal vor primi în perioada imediat următoare o informare despre stadiul şi modificările procesului de liberalizare, precum şi 3 oferte (CEZ Rezidenţial – cea mai mică ofertă concurenţială CEZ Vânzare – fără abonament inclus, CEZ Eficient Standard – ofertă concurenţială CEZ Vânzare – cu abonament inclus şi oferta pentru Serviciul Universal)”, se arată într-un comunicat al companiei.
Contractarea ofertei concurenţiale va putea fi efectuată fără vizite la Centrele de Relaţii cu Clienţii CEZ Vânzare prin completarea şi transmiterea formularului de selecţie la cez_crc@cez.ro, iar o copie a noului contract de energie se va trimite clientului, prin canalul de comunicare ales.
Ofertele transmise vor fi însoţite de un formular de selecţie. Completarea formularului cu bifarea ofertei acceptate, semnarea şi trimiterea acestuia către furnizor reprezintă acordul clientului pentru contractare.
”O reducere faţă de preţul aferent serviciului universal”
Toţi clienţii casnici CEZ Vânzare în regim de Serviciu Universal vor beneficia în perioada ianuarie – iunie 2021 de o reducere faţă de preţul aferent serviciului universal, chiar dacă nu au ales o ofertă.
Dacă până la data de 30 iunie 2021, clienţii nu au optat pentru o ofertă în regim concurenţial, acestora li se va aplica tariful standard de serviciu universal.
ANRE a aprobat, miercuri, un ordin potrivit cărora clienţii casnici vor primi din partea furnizorului actual cea mai bună ofertă, fără abonament, şi vor putea beneficia de o reducere comercială care să acopere diferenţa dintre preţul din oferta de serviciu universal aplicabilă în primul semestru al anului 2021 şi preţul din oferta concurenţială cu valoarea cea mai mică.
Ministrul Energiei a discutat cu toţi cei patru furnizori
Reduceri scandaloase. Anterior, marţi, ministrul Energiei, Virgil Popescu, a scris pe Facebook că ANRE a discutat cu toţi cei patru furnizori, iar aceştia s-au angajat benevol să iasă public cu comunicate de presă în care să specifice că vor acorda acest discount tuturor.
„Dacă asta se va întâmpla, atunci lucrurile sunt normale”, a precizat Popescu.
„Omul nu se mai înghesuie la ghişeele furnizorilor, îi vine acasă factura pe ianuarie la preţul cel mai mic – deci preţ de serviciu universal, discount, preţ final de plată, care e egal cu preţul concurenţial – în fiecare lună va fi informat despre cea mai bună ofertă a furnizorului, le poate vedea şi pe celelalte din piaţă pe comparatorul ANRE, şi şase luni poate studia şi opta.
Primeşte acasă şi o foaie în care, dacă optează, bifează direct şi-şi alege şi trimite înapoi la furnizor şi a încheiat procedura sau aşteaptă o lună, două, trei, să vadă ce se mai întâmplă în piaţă”, a mai spus ministrul.