Din acest motiv, JC Penney şi-a adus un nou director executiv. Ron Johnson contribuise deja la crearea noului concept de magazin Apple, iar înainte de asta a restructurat reţeaua Target.

Johnson a venit cu un nou plan pentru JC Penney: Să le spună cumpărătorilor că nu mai trebuie să îşi irosească timpul decupând cupoane de reduceri şi aşteptând reduceri. În schimb, magazinul le va oferi preţuri decente în fiecare zi.

„El a spus într-un fel că reducerile sunt asemenea drogurilor şi a încercat să dezobişnuiască cumpărătorii de acest obicei“, spune analistul de retail Rafi Mohammed. Drept urmare, compania şi-a regândit magazinele în încercarea de a face JC Penney o destinaţie pentru tineri. Au fost amplasate mici buticuri  cu haine de la diferiţi designeri în interiorul magazinelor.

Reţeta nu a funcţionat. Cumpărătorii erau deja obişnuiţi cu decuparea cupoanelor şi cu aşteptarea zilelor de reducere.

Săptămâna aceasta, JC Penney a anunţat că vânzările pe ultimele trei luni ale anului trecut au scăzut cu 30%, faţă de perioada similară a anului 2011.

SURSA: NPR