Anuntul Automobile Dacia privind reducerea productiei de automobile ca urmare a cererii limitate a afectat pretul de piata al actiunilor sale si asa ar fi fost normal sa se intample si cu actiunile altor societati listate la Bursa care sunt mari furnizori pentru aceste masini. In ceea ce priveste Electroapartaj, pretul acestor actiuni a avut in ultimele saptamani mai degraba o tendinta usor crescatoare.
Pentru acest lucru ar putea exista mai multe explicatii. Una dintre ele ar fi aceea ca jucatorii din piata nu obisnuiesc sa faca pretul unei societati luand prea mult in calcul evolutii pe ansamblul economiei, al unei ramuri sau chiar al unei societati aflate in stransa legatura cu societatea cotata. Investitorii de pe piata romaneasca de capital au in vedere un termen foarte scurt atunci cand fac plasamente. Evenimente precum acela de majorare a capitalului social si distributia gratuita de actiuni au intotdeauna efect chiar daca operatiunea este pur contabila si nu reflecta o schimbare a valorii companiei. Cei care au mizat pe un castig din aceasta operatiune cumparand actiuni Electroaparataj inaintea majorarii capitalului social nu s-au inselat. Anul trecut o actiune ELJ a evoluat in cea mai mare parte intre 1.000 si 1.500 lei. Dupa majorarea capitalului social si distribuirea a cate trei actiuni noi pentru fiecare actiune veche, pretul actiunilor ELJ a ajuns pana la un minim de 600 lei, dar si aceasta suma inmultita cu patru aducea o valoare mult mai mare pentru actionar decat avea in trecut. Acum, la doar trei luni, o actiune ELJ este cotata la peste 900 lei, ceea ce inseamna ca investitia de 1.500 lei facuta in aceste titluri anul trecut valoreaza acum aproape 4.000 lei.
Orice reprezentant al unui fond de investitii va spune ca titlurile Electroaparataj nu sunt supraapreciate, in ciuda faptului ca oricine recunoaste ca aceasta crestere a fost determinata printr-un imbold artificial. Ce se intampla de fapt? Electroaparataj a fost si este inca una dintre preferatele fondurilor de investitii straine. In ciuda interesului mare pentru aceste titluri, nici un fond de investitii nu a dorit sa forteze piata, lansand ordine de cumparare care, datorita lichiditatii reduse, ar fi avut ca efect doar cresterea pretului. Dar indata ce mai multe actiuni au inundat piata s-a vazut ca exista si bani care sa le achizitioneze. Cu o singura conditie: societatea emitenta sa fie intr-adevar performanta.
Oana Hondru, analist Bucharest Investment Group:
„Rezultatele financiare ale Electroaparataj Bucuresti s-au depreciat fata de anul trecut, dar nu exista motive de ingrijorare. Electroaparataj are cateva argumente in favoarea sa: managementul foarte bun, orientarea societatii spre export, ceea ce contrabalanseaza contractia pietei romanesti, si faptul ca Renault a agreat-o in continuare drept furnizor pentru viitoarele masini Dacia.”
Reevaluarea activelor a adus castig
16 martie 2000, 12:00
Ultima modificare în 16 martie 2000, 14:00
Anuntul Automobile Dacia privind reducerea productiei de automobile ca urmare a cererii limitate a afectat pretul de piata al actiunilor sale si asa ar fi fost normal sa se intample si cu actiunile altor societati listate la Bursa care sunt mari furnizori pentru aceste masini. In ceea ce priveste Electroapartaj, pretul acestor actiuni a avut in ultimele saptamani mai degraba o tendinta usor crescatoare.Pentru acest lucru ar putea exista mai multe explicatii. Una dintre ele ar fi aceea ca jucator
Etichete: arhiva
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Elevii si studentii romani sunt izolati de lumea civilizata
- Bazar
- Presa economica are un public exigent
- Patronii abili dau mai putini bani statului
- Firme care te invata sa te feresti de tepari
- Investitorii straini sunt purtati din usa in usa
- Unirea incearca sa prinda din urma Bucuresti Mall
- O banca italiana finanteaza caldura bucurestenilor
- Dupa ce a preluat Dacia, Renault vrea sa puna pe roate furnizorii din industria orizontala
- Performantele intelectuale cresc pe seama buzunarului