Refinanţările au dus la un RĂZBOI al băncilor în atragerea clienţilor

Metoda băncilor de a atrage clienţi de la una la alta a condus la un război al preţurilor pe partea de refinanţare, a declarat, marţi, într-o conferinţă de specialitate, Cristian Nae, directorul Diviziei de Servicii şi Produse Bancare din cadrul CEC Bank.

CEC Bank s-a clasat pe prima poziţie a SUPLIMENTULUI BANCAR realizat de CAPITAL. Vezi câte puncte a obţinut instituţia bancară deţinută de statul român

“Partea de creditare a cunoscut o frânare puternică după 2007-2008, în timp ce partea de economisire este una precauţionară, iar clienţii încearcă să-şi creeze anumite rezerve pe fondul deprecierii cursului şi al scăderii salariilor. Pe partea de creditare, Regulamentul 24 (referitor la creditarea persoanelor fizice – n.r.) a avut un impact mare asupra creditului de consum, iar clienţii nu au mai fost încurajaţi pe partea de consum. Atragerea de clienţi de către o bancă sau alta a dus la un război al preţurilor, când a venit vorba de refinanţare. Trebuie să ţinem cont de faptul că 40%-50% din populaţia României nu utilizează produse bancare”, a afirmat Nae.

Acesta a adăugat că aproape o treime dintre creditele acordate de către instituţia bancară pe care o reprezintă sunt ipotecare, mare parte prin intermediul Programului “Prima Casă”.

“În ceea ce priveşte creditele ipotecare, soldul a cunoscut un trend ascendent determinat şi de Programul “Prima Casă”, dar şi de produsele bancare noi. În prezent, 30% dintre creditele acordate de CEC Bank sunt credite ipotecare, iar 70% sunt prin “Prima Casă”. Pe viitor, nu anticipăm o creştere a acestui tip de credite”, a explicat Cristian Nae.

Sursa: Agerpres