Aventura americană a româncei Anastasia Soare a început ca o simplă angajată la un salon de frumuseţe. După 25 de ani, a ajuns fondatoarea unui imperiu beauty de zeci de milioane de dolari şi, când vine vorba de sprâncene la Hollywood, vedetele stau la coadă pentru serviciile ei.
Domiciliul Anastasiei Soare nu se mai află de mult în România, ci în ,,Oraşul Îngerilor“ – şi al vedetelor de la Hollywood –, dar românca nu şi-a uitat rădăcinile şi nu doar gândul o poartă adesea către ţara natală, ci şi afacerile care i-au adus notorietatea de care se bucură acum în Statele Unite. De pildă, motivul prezenţei ei de săptămâna trecută în România a fost deschiderea, în incinta Victoria Gallery, a celui de-al treilea salon Anastasia Beverly Hills din Bucureşti. De menţionat că toate cele trei saloane din ţară sunt operate, prin franciză, de Andreea Altay şi Dorothy Constantin, partenere în cadrul High Fashion Concept, firma care deţine galeria. „Poţi să fii tu cât de cunoscut“, începe discuţia Anastasia Soare, „notorietatea este doar o validare că poţi să faci ceva bine, dar nu este suficientă să închei ziua de muncă pe profit. Trebuie să oferi un produs, dar şi un serviciu de calitate“. O afirmaţie care nu trebuie primită cu ridicări de sprâncene.
În termeni de notorietate, Anastasia Soare este cea care se ocupă de sprâncenele celor mai faimoase vedete de la Hollywood: Oprah, Jennifer Lopez, Madonna, Naomi Campbell, Charlize Theron, Claudia Schiffer şi lista poate continua. În termeni de business, Anastasia Beverly Hills înseamnă două saloane proprii de tip coafor-cosmetică în Los Angeles (Beverly Hills şi Brentwood), peste 1.500 de magazine numai în America, prin care se vând produsele pentru sprâncene create de româncă ,‘90 de ,,studiouri de sprâncene“ în cadrul lanţului Nordstrom din SUA, 16 francize în Japonia, două în Thailanda şi încă una în Mexic. În plus, linia ei de cosmetice, care conţine produse pentru faţă, buze, dar în special pentru sprâncene, este comercializată şi în magazinele Sephora din Canada, Chile, Australia şi Mexic, dar şi în Europa (Norvegia, Finlanda, Suedia, Belgia, Olanda, România). „Şi vom avea acum distribuţie în Franţa, prin Sephora, dar şi în Germania, prin intermediul retailerului de parfumerie şi produse cosmetice Douglas“, dezvăluie Anastasia Soare. Caută să-şi extindă în continuare veniturile ajunse „la opt cifre“, după cum spune ea, fără să dezvăluie însă valoarea cifrei de afaceri, explicând că „suntem o companie privată, dar nu vă ascund că este o afacere foarte lichidă“. Mizează nu doar pe cartea celebrităţii, ci şi pe cea a experienţei pe care a acumulat-o în cei 25 de ani de business: „Compania a ajuns la 150 de angajaţi şi ne-am dublat afacerile faţă de anul trecut. Ne extindem acum şi pe partea de machiaj. Vrem ca distribuţia să se întindă pe tot globul“, dezvăluie Anastasia Soare , pe lista ei de extindere aflându-se Rusia, China, Brazilia sau India.
Visul american al unei românce
Povestea esteticienei originare din Constanţa începe în 1989, când Anastasia Soare a plecat din ţară după soţul ei, care a fugit de regimul comunist în America cu doi ani înaintea ei. A realizat repede că libertatea are preţul ei, care trebuie plătit.
„Eram străini, nu știam limba engleză…a fost extraordinar de dificil, dar nevoia te pune în diverse situaţii şi trebuie să lupţi să supravieţuieşti“, povesteşte Anastasia Soare. După primele trei luni în America, s-a angajat cosmeticiană într-un salon în Melrose Place, pe un salariu de 2.000 de dolari. „O altă româncă urma să intre în concediu de maternitate şi m-a lăsat să lucrez în locul ei (…). Trebuie doar ca cineva să-ţi dea o mână de ajutor şi depinde de tine unde te duci cu acea oportunitate“, povesteşte Anastasia Soare. Ea a ajuns departe: în mai puţin de un an şi-a închiriat o cameră la Juan Juan, un salon faimos în Beverly Hills, şi s-a apucat, pe cont propriu, să penseze sprâncene, să făcă tratamente faciale şi să epileze. A avut inspiraţia să transforme un gol din piaţă în nişă de business şi, într-o perioadă când în America nu se acorda nicio atenţie sprâncenelor, a reuşit să creeze un adevărat cult pentru ele, primind titulatura de „Regina Sprâncenelor“.
„Acela a fost a fost începutul dezvoltării tehnicii pe care mai târziu am patentat-o şi care constă în arcuirea sprâncenelor bazată pe forma osoasă a feţei şi forma naturală a sprâncenelor,“ spune ea. Şi de 25 de ani, românca tot studiază, inventează şi face ca toate femeile care trec pragul salonului ei să plece cu sprâncene perfecte şi cu produse potrivite. Orice şedinţă la salonul ei din Beverly Hills se programează din timp, iar multe dintre clientele celebre i-au devenit prietene şi nu-şi pensează sprâncenele decât la ea. „Am ajuns acum în punctul în care nu mai lucrez că trebuie să lucrez – conchide ea -, ci pentru că îmi place să lucrez. E un mod de viaţă pentru mine. Şi când am timp liber… mai fac nişte sprâncene“.
70 de mii de euro este valoarea investiţiei în salonul Anastasia Beverly Hills Dorobanţi, deschis în incinta Victora Gallery