Majoritatea acestora fie sunt inutile, fie pot genera cheltuieli şi o pierdere de timp. În schimb, altele ar putea fi periculoase pentru sănătatea şi viaţa șoferilor.

Aceste 10 mituri comune ar putea duce, de fapt, la probleme mai mari cu mașina, potrivit site-ului familyhandyman.

Premium ajută la performanță

Fals! Acest tip de combustibil poate fi mai scump, dar asta nu înseamnă că este mai pur sau mai curat decât benzina obișnuită. Este folosit pentru anumite mașini care au nevoie de mai puțin combustibil, dar nu va face nicio diferență pentru vehiculul obișnuit.

Dacă motorul mașinii necesită un nivel octanic mai mare, atunci ar trebui să utilizați premium. Daca nu, nu dați banii degeaba.

Înlocuirea anvelopelor în același timp

Pare logic, dar de fapt nu este necesară. Doar pentru că o anvelopă trebuie înlocuită nu înseamnă că trebuie să plătiți bani pentru a le înlocui pe toate patru. Atâta timp cât anvelopa este de aceeași marcă, model și dimensiune, nu e necesar să le înlocuiți pe toate în același timp.

Notă: Acest lucru se aplică numai dacă nu aveți un vehicul cu tracțiune integrală. În acest caz, se recomandă să schimbați toate anvelopele în același timp

Conducerea cu haionul lăsat este mai eficientă la combustibil

Popular Mechanics a testat această teorie și a descoperit că o camionetă avea mai multă rezistență cu haionul în jos. Cu toate acestea, au descoperit că înlocuirea haionului cu o plasă s-a dovedit a fi mai eficientă din punctul de vedere al consumului de combustibil.

Turnarea antigelului în motor

Mecanicul poate recomanda să faceți asta, e posibil să nu fie nevoie să-l schimbați. Schimbarea uleiului nu necesită schimbarea lichidului de răcire și a filtrelor de aer. În schimb, verificați manualul mașinii pentru a vedea care este momentul potrivit pentru a-l înlocui.

Mașinile electrice au mai multe șanse să ia foc

Fals. În 2012, Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi a făcut o investigație în acest sens, concluzionând că vehiculele electrice nu „prezintă un risc mai mare de incendiu decât vehiculele pe benzină”.

Schimbați-vă uleiul la fiecare 4.800 km

Mașinile moderne pot merge până la 16.000 km fără schimbarea uleiului

Nu trebuie să schimbați uleiul

Deși unii au încercat să demonstreze că mașinile nu au nevoie de schimburi de ulei, acesta este cu siguranță un mit care ar putea duce la o defecțiune a motorului. Dacă nu folosiți ulei nou, uleiul murdar nu va mai lubrifia motorul, făcându-l să se defecteze.

Mașina trebuie încălzită înainte de a conduce la temperaturi scăzute

Această practică veche de a încălzi motorul înainte de a conduce nu mai este valabilă. De fapt, rău să lăsați mașina la ralanti. Acesta pune combustibil suplimentar în camera de ardere, care poate pătrunde în pereții cilindrului. Fără benzină, uleiul nu se va dizolva. Prin urmare, se recomandă să așteptați doar 30 de secunde înainte de a conduce, deoarece benzina va face treaba de a încălzi motorul.

Combustibilul va face mașina mai puternică

Deși poate părea că un anumit combustibil este mai puternic în comparație cu benzina normală, de fapt nu va face bine mașinii. benzinărie din New Jersey a făcut această greșeală făcând plinul mașinilor cu combustibil pentru avioane, iar asta a dus la blocarea a numeroase mașini.

Mai multă benzină dacă faceți plinul dimineața?

Dimineața este puțin mai răcoroasă decât amiaza, așa că atunci când aerul este rece, gazul este mai dens, nu? De fapt, temperatura gazului nu se schimbă prea mult atunci când aerul este mai rece, ceea ce înseamnă că nu economisiți bani. Temperatura benzinei ar trebui să fie relativ aceeași 24 de ore din 24.