Reguli noi pentru turiștii care pleacă în Grecia cu mașina. Condiție impusă la transportul cu feribotul
Șoferii de vehicule electrice, hibride sau alimentate cu gaz petrolier lichefiat (GPL) trebuie să respecte noi reguli pentru a li se permite transportul cu vehiculele pe feribot, în Grecia. Potrivit noilor norme, care au intrat deja în vigoare, bateriile mașinilor electrice nu trebuie să fie încărcate la mai mult de 40% din capacitate, în timp ce vehiculele alimentate cu GPL nu trebuie să aibă mai mult de jumătate de rezervor plin.
Autoritățile din Grecia au transmis noi norme către companiile de transport la mijlocul lunii aprilie. Acestea au stabilit condițiile în care pot fi transportate mașinile electrice pe feribot, precum și alte vehicule cu combustibili alternativi. Aceste reglementări vin în urma unui raport al Agenției Europene pentru Siguranță Maritimă (EMSA) și a „experiențelor (…) care au îngrijorat recent comunitatea transportatorilor internaționali”, conform declarațiilor Ministerului Afacerilor Maritime din Grecia de la 1 mai.
Mașinile nu pot fi alimentate la bordul feribotului
Ministerul afirmă că nivelul de încărcare a bateriilor nu trebuie să depășească 40%, iar alimentarea vehiculelor electrice sau hibride la bord este interzisă. De asemenea, pasagerii sunt obligați să informeze echipajul în cazul în care primesc vreun mesaj de alertă legat de vehiculul lor.
Potrivit ghidului EMSA, la care pare că face referire ministerul din Grecia, documentul publicat acum doi ani precizează că vehiculele electrice nu pot fi transportate atunci când există suspiciuni de defecte la baterii, dacă acumulatorul nu este scos sau dacă prezintă scurgeri de gaze. Mai mult, documentul indică faptul că incendiile care implică mașini electrice prezintă riscuri specifice, cum ar fi o mărime mai mare a flăcării și o viteză de propagare sporită.
Clubul Automobil German (ADAC), o asociație de profil cu peste 20 de milioane de membri, a declarat la 23 mai că noile reguli sunt deja în vigoare. ADAC a adoptat o poziție critică față de aceste reglementări, afirmând că experții săi „nu au nicio dovadă că mașinile electrice, implicate sau nu într-un accident, sunt mai expuse riscului de incendiu decât vehiculele cu motoare cu combustie”.
În schimb, ADAC a subliniat că echipajele companiilor de transport naval ar trebui să fie mai bine informate cu privire la scenariile de incendiu pentru mașinile electrice.