Conducătorii auto sunt obligați să tragă pe dreapta, atunci când trebuie să-și schimbe roata de la mașină. Cum se schimbă corect roata după ce ai făcut pană? Sunt câteva reguli obligatorii de urmat dacă eşti deja în trafic.
Ce trebuie să faci când schimbi roata de la mașină?
Ce trebuie să faci când schimbi roata de la mașină? Într-o asemenea situație, trebuie să scoți mașina în afara drumului sau, dacă nu este suficient spațiu, scoate mașina cât mai aproape de marginea șoselei.
Activează luminile de avarie și asigură-te că mașinile din spatele tău te-au văzut.
Montează triunghiurile reflectorizante în spatele mașinii și în fața ei, la o distanță de cel puțin 30 de metri față de mașina ta. Pentru mai multă siguranță, montează-le la 60 de metri distanță de mașina ta. Dacă ești pe un drum de mare viteză, poți pune două triunghiuri reflectorizante în spatele mașinii, unul la 50 de metri, altul la 100 de metri.
Așează-le în linie cu farul și stopul dinspre centrul drumului. Pentru mai multă siguranță, așază triunghiurile reflectorizante în exteriorul mașinii pentru ca șoferii care vin din spate să te ocolească la cel puțin 50 cm-80 cm. Dacă roata care trebuie schimbată este pe partea cu șoseaua, atunci triunghiurile reflectorizante trebuie puse la cel puțin 1 metru în lateralul mașinii.
Nu uita! Ești obligat prin lege să ai un stingător auto, o trusa medicală și două triunghiuri reflectorizante în mașina ta. Toate fac parte din kitul de siguranță.
Procedura corectă de urmat pentru a monta anvelopa de rezervă
Ca să poți schimba anvelopa de la mașină la care ai făcut pană, ai nevoie de cric, cheie de deșurubat prezoane și o roată de rezervă. Asigură-te că mașina ta se află pe o suprafață plană, altfel alunecă de pe cric.
Cum se schimbă roata corect la o mașină?
- deșurubezi prezoanele de la roata la care ai făcut pană;
- ridici mașina pe cric;
- dai jos roata la care ai pană;
- pui roata de rezervă în locul roții la care ai făcut pană;
- înșurubezi prezoanele cu mâna, doar cât să de asiguri că roata rămâne pe poziție;
- cobori cricul până când roata atinge ușor solul și te asiguri că aceasta a rămas în poziția corectă;
- dacă roata s-a deplasat, ridici din nou mașina pe cric, o reașezi și reînșurubezi prezoanele cu mâna;
- dacă roata a rămas pe poziție, poți coborî de tot mașina pe sol;
- scoți cricul;
- strângi prezoanele cât poți de tare (inclusiv te poți urca cu un picior pe cheie), scriu cei de la ProMotor.