Alfă secretele celui care a revoluţionat nu doar sectorul IT, ci o lume întreagă. Cartea despre fostul manager al gigantului Apple va fi distribuită împreună cu ediţia Capital din 31 octombrie
Este sloganul aparent simplu, dar cu impact incredibil, care stă în spatele succesului lui Steve Jobs, tânărul ce a construit, în garajul părinţilor săi, conceptul genial ce avea să revoluţioneze lumea calculatoarelor.
Jobs nu era foarte priceput când venea vorba de tehnologie, dar avea un talent mult mai important: avea viziune. Iar această viziune, combinată cu pasiunea pentru ceea ce făcea, a dus la naşterea companiei Apple şi la inovaţiile majore pe care aceasta avea să le aducă nu doar în domeniul calculatoarelor, ci şi în muzică, telefonie mobilă şi indirect – prin intermediul firmei Pixar – în industria filmelor de animaţie.
În cartea sa „Steve Jobs. Secretele inovaţiei“, Carmine Gallo adoptă o abordare indirectă. Deoarece Jobs nu discuta foarte mult cu presa, fiind destul de reticent când venea vorba despre viaţa sa şi declaraţiile publice, autorul a decis să prezinte, în schimb, exemple de profesionişti de succes, din diverse domenii, care fie au fost inspiraţi de Jobs, fie au fost martori la realizările acestuia, fie, pur şi simplu, au utilizat principii asemănătoare celor folosite de el.
Cartea ne învaţă cum să urmăm exemplul lui Jobs, cum să punem pasiune în ceea ce facem, cum să privim lumea dintr-o altă perspectivă şi să învăţăm, astfel, să aducem inovaţia în vieţile noastre. Iar, pentru a face acest lucru, putem porni de la cele şapte principii ale lui Steve Jobs:
1 Faceţi ceea ce vă place. Gândiţi-vă diferit la cariera dumneavoastră.
2 Puneţi-vă amprenta asupra universului. Gândiţi-vă diferit la viziunea dumneavoastră.
3 Puneţi-vă mintea la contribuţie. Gândiţi-vă diferit la modul în care gândiţi.
4 Vindeţi visuri, nu produse. Gândiţi-vă diferit la clienţii dumneavoastră.
5 Spuneţi „nu“ la o mie de lucruri. Gândiţi-vă diferit la design.
6 Creaţi experienţe măreţe. Gândiţi-vă diferit la experienţa oferită de brandul dumneavoastră.
7 Fiţi stăpâni pe mesajul pe care îl transmiteţi. Gândiţi-vă diferit la povestea dumneavoastră.
Poate că Steve Jobs a dispărut, dar creaţiile sale vor rămâne vii pentru mult timp, schimbând şi îmbunătăţind vieţile celor care le utilizează. Iar principiile sale vor duce, probabil, la formarea unor alţi inovatori, care să ducă viziunea sa mai departe.