Potrivit datelor cmpaniei, este vorba despre un motor de locomotivă ”complet ecologic”, care are aceeași putere și aceleași performanțe ca și un motor care funcționează pe bază de motorină. ”Aceasta este soluția tehnică inovativă pe care care inginerii de la Reloc – Electroputere VFU Craiova au identificat-o pentru motorul locomotivei Diesel LDE 2100 CP, una dintre cele mai răspândite locomotive Diesel din România, folosită atât la transportul de pasageri, cât și la cel de marfă. La Craiova, de-a lungul timpului, au fost produse peste 2.000 de astfel de locomotive”, reiese dintr-un comunicat al companiei. Proiectul de cercetare este unic în România și permite funcționarea motorului Diesel de locomotivă exclusiv pe bază de biodiesel (B100) sau ulei vegetal pur, fără alte elemente în amestec.
Deși motorul locomotivei nu mai folosește deloc motorină acest lucru permite, totuși, funcționarea în aceiași parametri însă cu emisii extrem de reduse ale dioxidului de carbon, a gazelor care produc efect de seră și fără emisii de sulf. Locomotiva a trecut deja printr-o serie de teste și reglaje și au fost realizate și probe pe calea ferată pentru a vedea la lucru motorul, iar rezultatele de până acum oferă motive de încredere pentru Grampet Group. Testele vor continua în perioada următoare pentru a monitoriza comportamentul motorului și în condiții meteo mai dificile, urmând ca, la finalizarea tuturor probelor și verificărilor, soluția tehnică să fie implementată în masă. Reloc – Electroputere VFU Craiova, specializată în producția, modernizarea și repararea de locomotive, este una dintre cele mai recente achiziții în portofoliul Grampet Group.