Fenechiu a precizat că, potrivit proiectului de act normativ, după parcurgerea tuturor procedurilor demarate( testul investitorului ponderat, transparența administrativă etc.) și primirea avizului de la Consiliul Economic și Social(CES), privatizarea CFR Marfă se va face în două etape. Prima va fi cea de preselecție, iar cea de-a doua de negociere cu investitorii selectați.

”Una peste alta, sper ca la data de 20 iunie să avem stabilit câștigătorul”- a spus Fenechiu. În legătură cu procentele din capitalul social al companiei care vor fi vîndute, Fenechiu a spus că este vorba de circa 50 la sută, dar că acest lucru urmează a fi stabilit cu exactitate împreună cu consultantul și apoi aprobat de Guvern.

Întrebat de Capital ce datorii are CFR Marfă și cum va fi abordată această problemă în procesul de privatizare, Relu Fenechiu a spus că totalul datoriilor companiei însumează 1,8 miliarde de lei, din care 600 de milioane către bugetul de stat, 600 de milioane către CFR Infrastructură, restul reprezentând datorii către diverși investitori privați, precum și dobânzi și penalități. Fenechiu nu a vrut să spună ce se va întâmpla cu aceste datorii după privatizare. Cu o zi înainte, el declarase că ”sunt discuţii cu Comisia Europeană, pentru anularea unor datorii către bugetul de stat şi transformarea în acţiuni” și că ”guvernul doreşte vânzarea CFR Marfă cu datorii cât mai mici".

Reamintim că CSAT a avizat marţi proiectul HG pentru aprobarea strategiei de privatizare a CFR Marfă, solicitând privatizarea cu un investitor strategic şi respectarea obligaţiilor pe care compania le are faţă de MApN, NATO şi alte structuri de securitate. Tot marți, ministrul transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat că, în CSAT, a fost aprobată vânzarea pachetului majoritar majoritar de acţiuni, care poate însemna 50,1% din titluri sau 99,9%, menţionând că procentajul va fi stabilit împreună cu consultanţii. "Dorinţa mea ar fi să vindem cât mai puţin, cât mai aproape de 50% (…) Dacă într-adevăr compania va fi cumpărată de o companie privată puternică, care va dezvolta această companie de stat, într-un viitor mai apropiat sau mai îndepărtat, pe restul pachetului de acţiuni vom putea obţine un preţ mult mai mare", a mai spus Fenechiu.