Ghosn a fost arestat în Japonia pe 19 noiembrie 2018, fiind bănuit de o serie de nereguli financiare în calitate de preşedinte al constructorului auto japonez Nissan, partenerul Renault.
Renault a confirmat joi numirea lui Jean-Dominique Senard în funcţia de preşedinte şi a lui Thierry Bollore în funcţia de director general, transmite Reuters.
„În plus, Consiliul de Administraţie al Renault vrea să supervizeze în mod activ funcţionarea alianţei cu Nissan şi a decis să-i acorde preşedintelui său deplina responsabilitate în gestionarea alianţei, din partea Renault, alături de directorul general”, se arată în comunicatul companiei auto, citat de Agerpres.
Surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul anticipaseră că postul de preşedinte director general al Renault urma să fie scindat în două: pe de o parte, postul de director general executiv va fi preluat de Thierry Bolloré, actualul număr doi de la Renault, în timp ce Jean-Dominique Senard, actualul preşedinte al Michelin, va prelua postul de preşedinte al Consiliului de Administraţie al producătorului auto francez.
Thierry Bolloré, adjunctul lui Carlos Ghosn începând din 2018, ocupă încă din luna noiembrie postul de director general interimar la Renault. În vârstă de 55 de ani şi puţin cunoscut de publicul larg, Bolloré este un bun cunoscător al Asiei şi Japoniei, iar numirea sa în postul de CEO va asigura continuitatea grupului Renault, o companie la care lucrează din 2012, când a venit de la producătorul de componente auto Faurecia.
Noua conducere de la Renault va avea misiunea delicată de a relansa alianţa Renault-Nissan, crucială pentru ambii parteneri. Însă nu se pune problema, cel puţin pentru moment, să modifice structura alianţei bazată pe participaţii încrucişate şi condusă de o societate înregistrată în Olanda, RNBV, a cărei preşedinţie revine de drept unui manager de la Renault.
O veste bună este faptul că, după 14 ani la vârful Renault, Carlos Ghosn va lăsa compania într-o situaţie fianciară bună, în condiţiile în care, sub conducerea sa, vânzările mondiale ale grupului au crescut cu peste 50%, până la aproape patru milioane de vehicule prin dezvoltarea pe segmentul low-cost, graţie mărcilor Dacia şi Lada.
Tribunalul din Tokyo a respins, marţi, o nouă cerere de eliberare pe cauţiune depusă de Carlos Ghosn. Această decizie creşte posibilitatea ca Ghosn să rămână în arest până la proces şi pune noi presiuni asupra Renault pentru a-l înlocui.