Renault a depășit previziunile financiare
Renault a depășit previziunile în privința rezultatelor financiare în T3, pe măsură ce vehiculele noi au mărit vânzările.
Renault a anunțat joi o creștere neașteptată a veniturilor în al treilea trimestru, ceea ce a dus la aprecierea acțiunilor sale. Cererea pentru noile modele mai scumpe, precum Symbioz și SUV-urile hibride Duster, a ajutat producătorul auto francez să reziste pe o piață slabă, relatează Reuters.
Veniturile grupului francez au atins 10,7 miliarde de euro, o creștere de 1,8% față de anul trecut, depășind prognoza analiștilor de 10,35 miliarde de euro oferită de companie. Ajustate la rate de schimb valutar constante, veniturile grupului au crescut cu 5%.
Renault este unul dintre puținii producători auto europeni care nu și-au revizuit recent previziunile în scădere și a confirmat că vizează o marjă de cel puțin 7,5% pentru 2024, comparativ cu 7,9% în 2023.
Creștere stabilă pentru grupul francez
Acțiunile grupului Renault au crescut cu aproximativ 7,6% după anunț, încheind ziua cu o creștere de 4,7%.
Producătorii auto europeni se confruntă cu costuri în creștere, cerere scăzută și concurență puternică din partea rivalilor chinezi de vehicule electrice, care pot produce mașini la prețuri mai mici. Vânzările de automobile în Europa au scăzut cu 18% în august și au înregistrat un nou declin în septembrie, marcând prima scădere lunară consecutivă din ultimii doi ani, conform datelor din industrie publicate marți.
Renault a raportat o scădere de 5,6% a volumului global de vânzări în trimestrul trecut, ajungând la 482.468 de unități, iar vânzările din Europa au scăzut cu 5,3%, la 328.111 unități.
Aceste scăderi sunt mai mici decât cele ale unor rivali, Stellantis înregistrând o scădere de 20% în al treilea trimestru, conform datelor preliminare, iar BMW o scădere de 13%.
Vehiculele electrificate – inclusiv atât hibride, cât şi complet electrice – au reprezentat 47% din vânzările mărcii Renault, în creştere faţă de mai puţin de 40% anul trecut.
Renault nu este afectat de problemele altor producători
„Veniturile noastre din T3 încep să beneficieze de ofensiva noastră de produse fără precedent, cu 10 noi lansări în acest an, reprezentând 18% din facturile noastre din trimestru”, a spus Renault.
Thierry Pieton, directorul financiar, a declarat că acest procent se compară cu aproximativ 5% pentru noile lansări din prima jumătate a anului și contribuie la creșterea prețurilor medii, care vor continua să urce până în 2025, a adăugat el.
Acțiunile Renault au crescut cu aproximativ 18% în acest an, depășind performanța concurenților europeni. În contrast, acțiunile grupului german Volkswagen, care se confruntă cu negocieri dificile cu sindicatele în legătură cu reducerea costurilor și a locurilor de muncă, au scăzut cu 18%, iar Stellantis a înregistrat o scădere de până la 42%.
Pieton a afirmat că Renault nu se confruntă cu probleme de aprovizionare sau gestionare a stocurilor, spre deosebire de unii dintre concurenți, și a menționat că are un carnet de comenzi echivalent cu două luni de vânzări anticipate.
„În ceea ce priveşte dificultăţile potenţiale de la sfârşitul anului, carnetul de comenzi arată destul de bine, avem un trimestru mare în faţă, în acest moment este doar o chestiune de execuţie”, a spus el.
Mașinile complet electrice au reprezentat 11,6% din vânzările mărcii Renault în al treilea trimestru, același procent ca în prima jumătate a anului, ceea ce constituie o provocare pentru companie în îndeplinirea regulilor stricte ale UE privind emisiile de CO2, care vor intra în vigoare anul viitor.
Pieton a menționat că vânzările de vehicule electrice au început să se îmbunătățească în septembrie, odată cu lansarea noului Renault 5 electric.