Distrugerea lor s-a petrecut în urma demersurilor susţinute ale Grupului Renault în România de a identifica şi combate traficul cu piese contrafăcute. Aceasta activitate ilegală a generat în 2010 o creştere cu peste 10 % a numărului pieselor falsificate în totalul pieselor de schimb Dacia şi Renault.
Piesele care intră cel mai des sub incidenţa contrafacerii sunt cele care ţin de securitatea vehiculului şi a traficului (plăcuţe de frână, discuri de ambreiaj, kit-uri de distribuţie, pivoţi, filtre). Pe următoarea poziţie se situează piesele de caroserie, care au un rol important în cazul unui impact (bare faţă, spate, aripi, capote). Şi alte elemente, precum apărătorile de noroi, sunt falsificate. Astfel, în luna noiembrie, reprezentanţii Grupului Renault, alături de oficiali ai autorităţilor de stat, au organizat distrugerea unui lot de 6382 de seturi de apărători de noroi purtând ilegal marca Renault.
Grupul Renault în România atrage atenţia asupra pericolului utilizării pieselor auto contrafăcute, clienţii fiind atraşi în general de preţurile mai scăzute ale acestora în comparaţie cu cele de origine. Ei trec prea uşor cu vederea riscurile la care se expun şi diferenţa de calitate dintre cele două tipuri de produse. Calitatea şi fiabilitatea pieselor de schimb Renault sunt certificate prin testele realizate de organisme independente precum EuroNCAP. Majoritatea pieselor falsificate, care sunt inscripţionate în mod ilegal cu siglele Dacia sau Renault, provin din ţări precum China, Taiwan şi Turcia.
Traficul cu piese contrafăcute este întreţinut pe teritoriul României de o anomalie legislativă: Ordonanţa de Guvern 80/2000 prevede aplicarea unor pedepse uşoare, constând în amenzi cuprinse între 5000 şi 10 000 de lei, pentru punerea pe piaţă de piese auto contrafăcute. Grupul Renault România susţine modificarea legislaţiei, astfel încât comercializarea acestora să fie considerată infracţiune, ca în cazul oricăror altor produse contrafăcute.