Cu o nouă uzină în Maroc și una, mult mai mică, în Algeria, Renault încearcă să se impună drept lider în zona nord-africană, un spațiu economic aflat în plin avânt și care are o piață auto estimată în 2012 la 759.000 de unități. Asta dacă vorbim doar de vânzările din Maroc, Algeria, Tunisia și Egipt.
Despre uzina din Algeria se vorbește de multă vreme însă, recentele tulburări din zonă au oprit planurile Renault. Până acum. Conform ANE, francezii au început lucrările de construcție a uzinei care ar trebui să asambleze, într-o primă fază, circa 25.000 de mașini anual. Pentru acestea vor fi utilizate colecții CKD provenite de la alte uzine ale grupului însă oficialii francezi nu au anunțat încă țara de proveniență a acestora. Totuși, având în vedere tensiunile istorice dintre Algeria și Maroc – fapt ce a impus construirea uzinei pentru că algerienii par să nu fi acceptat importul din Maroc –, este foarte probabil ca fabrica din Mioveni să fie principalul furnizor de CKD-uri al uzinei algeriene.
Deocamdată, Renault nu a declarat oficial ce modele vor fi produse în Algeria însă cu siguranță este vorba despre mașini dezvoltate pe platforma M0 (Logan). Rămâne doar de stabilit dacă acestea vor purta brandul Renault sau Dacia.
Noua uzină algeriană va fi operată de Renault Algeria Production, un joint-venture între grupul francez și statul algerian, și va angaja circa 350 de personane. Capacitatea totală de producție va fi extinsă în viitor până la 75.000 de unități. Conform OICA (Organizația Internațională a Constructorilor de Autovehicule) piața autoturismelor din Algeria s-a dublat între 2007 și 2012, de la 97.239 de unități la 188.990, iar ritmul de creștere din acest an este de peste 20%.