Renault a înregistrat pierderi record în anul 2020. Despre ce sumă este vorba

Renault

Renault SA se află într-o situație fără precedent. Pandemia de coronavirus a afectat major compania din punct de vedere economic. În anul 2020 au fost înregistrate pierder record, iar previziunile pentru 2021 nu arată prea bine.

Renault SA a fost pus la pământ da pandemia de coronavirus. Potrivit AFP, constructorul auto francez a raportat vineri pierderi record de opt milliarde de euro într-un an 2020 marcat de criza coronavirusului, informează Agerpres.

Tototdată, proprietarul Dacia a mai precizat că a reuşit să limiteze pierderile în al doilea semestru, când cifra de afaceri a scăzut cu doar 8,9%, iar pierderile nete s-au situat la 660 milioane de euro. Cu toate acestea, pe ansamblul anului 2020 veniturile grupului Renault au scăzut cu 21,7%, până la 43,474 miliarde de dolari, în condiţiile în care numărul de autovehicule vândute a scăzut cu 21,3% până la 2,95 milioane unităţi.

El a mai adăugat că nu se așteaptă ca anul 2021 să fie mai ușor, având în vedere incertitudinile legate de pandemia de coronavirus, în care se încadrează problemele de aprovizionare dar și forța de muncă.

„2021 va fi un an dificil, având în vedere incertitudinile cu privire la criza sanitară, precum şi problemele în aprovizionare cu componente electronice. Prioritatea este profitabilitatea şi generarea de numerar”, a declarat directorul general Luca de Meo.

Planul strategic al Renault

De menționat este faptul că, luna trecută, directorul general de la Renault a prezentat un plan strategic botezat „Renaulution”, conform căruia Renault va atinge o marjă operaţională de 3% până în 2023, pentru ca în 2025 să ajungă la o marjă operaţională de cel puţin 5%.

Mai exact, comparativ, în 2019, Renault a avut o marjă operaţională de 4,8%, însă asta a fost înainte ca Renault să înregistreze pierderi record din cauza pandemiei de coronavirus.

Groupe Renault, producător auto din anul 1898, este un grup internaţional prezent în 134 de ţări, care a vândut aproape 3,8 milioane de vehicule, în 2019. În prezent, compania are peste 180.000 de angajaţi, 40 de fabrici şi 12.700 de puncte de vânzare în întreaga lume.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.