Micul SUV Duster a ajuns și pe îndepărtata piață din Indonezia. Considerată strategică de producătorii auto din cauza potențialului său, Indonezia are o populație de 250 de milioane de locuitori și o densitate a parcului auto de numai 36 de vehicule pentru 1.000 de locuitori.
Modelul Duster, comercializat în Europa sub marca Dacia, a intrat, începând din această lună, pe piața din Indonezia. Spre deosebire de zona europeană, în Indonezia, ca și în America de Sud, Duster este comercializat sub marca Renault. Conform oficialilor francezi, varianta Duster vândută în Indonezia este asamblată local din componente SKD (semi-knockdown) provenite din India.
Fără a dori să dea detalii despre vânzările estimate în lunile rămase din 2013 sau în 2014, reprezentanții Renault s-au mulțumit să declare că piața indoneziană are un potențial enorm. „Indonezia, al patrulea mare stat din lume, devine o piață-cheie pentru dezvoltarea Renault în regiunea Asia-Pacific. Rata mare de creștere a pieței auto de aici va alimenta creșterea grupului pe măsură ce vom aduce tot mai multe modele care pot satisface dorințele clienților indonezieni”, a declarat Jerome Stoll, directorul de vânzări și marketing al grupului Renault.
Pe lângă micul SUV Duster, francezii au demarat și comercializarea modelului Renault Koleos, care este importat din Coreea, și a sportivului Megane RS, adus din Spania. Rețeaua de comercializare din Indonezia este operată de partenerul Renault, Indomobil, care promite deschiderea a nu mai puțin de 45 de showroomuri până în 2016.
Potențialul pieței din Indonezia este cu adevărat mare dacă avem în vedere că în prezent există doar 36 de vehicule pentru 1.000 de locuitori iar populația depășește 250 de milioane. Pentru comparație, în Italia există în prezent 610 autoturime/1.000 de locuitori, în Germania 525 autoturisme /1.000 de locuitori, iar în România – statul european cu cea mai mică densitate de mașini – 203 autoturisme/1.000 de locuitori.
Citește și: