Renault a lansat modelul Duster pe piaţa din India

Grupul auto francez Renault a introdus miercuri modelul Duster pe piaţa din India, acesta fiind al patrulea model lansat de Renault pe piaţa indiană în decursul ultimului an, transmite Dow Jones Newswires.

Duster va fi disponibil atât în versiunea pe benzină cât şi cea diesel. Versiunea pe benzină va fi propulsată de un motor de 1,6 litri şi va avea un preţ de pornire de 719.000 de rupi (13.193 dolari) iar versiune de top va avea un preţ de 819.000 rupi. Versiunea diesel va fi propulsată de un motor de 1,5 litri şi va avea un preţ de pornire de 799.000 de rupi, iar versiunea de top va costa 1,13 milioane rupi.

Duster va concura în mod direct cu SUV-urile produse de liderul pieţei indiene Mahindra & Mahindra Ltd. dar şi de alţi producători indienei precum Tata Motors Ltd. şi Force Motors Ltd. Renualt speră însă să atragă şi o parte din clienţi potenţiali ai autovehiculelor de teren produse de companii precum Toyota Motor Corp. şi General Motors Co. în India.

"Credem că până în anul 2020, India va fi una din primele trei pieţe auto din lume", a declarat directorul Renault India, Marc Nassif. "Renault nu va avea succes la nivel global dacă nu va avea succes în India", a adăugat Nassif. Acesta a adăugat că Renault speră să vândă 30.000 de vehicule în India în acest an, în creştere semnificativă faţă de 1.500 de unităţi vândute în 2011.

Renault a intrat pe piaţa din India în luna mai 2011 cu sedanul Fluence, urmat de modelul SUV Koleos şi modelul de dimensiuni mici Pulse. Toate aceste vehicule sunt produse la uzina de la Oragadam, în apropiere de portul Chennai, sudul Indiei. Această uzină este deţinută în comun de Renault şi Nissan Motor Co. fiind capabilă să producă 400.000 de vehicule pe an.

India este a cincea ţară din lume unde este produs modelul Duster, după România, Brazilia, Rusia şi Turcia. Marc Nassif a precizat însă că uzina de la Chennai va fi singura uzină Renault care va furniza automobile Duster cu volanul pe partea dreaptă, urmând ca exporturile spre Marea Britanie să înceapă până la sfârşitul acestui an.

Renault este printre ultimele firme străine care au intrat pe piaţa auto din India, unde vânzările anuale ar urma să ajungă la trei milioane de unităţi în 2015 de la două milioane unităţi în ultimul exerciţiu financiar, potrivit estimărilor Asociaţiei producătorilor de automobile din India.
Sursa: Agerpres