Scandalul s-a declanşat odată cu suspendarea din funcţie, la 3 ianuarie, a trei directori ai Renault, bănuiţi că au divulgat informaţii despre tehnologia de fabricare a vehiculelor electrice. Măsura a fost luată după demararea unei anchete interne ca urmare a primirii unor scrisori anonime. Apoi, ancheta lansată la jumătatea lunii ianuarie nu a scos la iveală nici un cont în străinătate şi nicio dovadă de spionaj.
Directorul general al Renault, Patrick Pélata, a recunoscut că un ‘anumit număr de elemente’ creează îndoieli în legătură cu cazul de spionaj şi a precizat că ‘va suporta toate consecinţele’, indiferent de concluziile anchetei.
Avocatul Renault, Jean Reinhart, a declarat miercuri pentru Reuters că firma franceză vrea ca cei doi manageri de securitate – singurele persoane care cunoşteau identitatea informatorului – să ofere Poliţiei franceze toate detaliile. De asemenea avocatul a conformat că Renault a plătit 250.000 euro (347.200 dolari) pentru informaţia, probabil printr-un intermediar.
‘Renault nu cunoaşte identitatea informatorului. Am cerut celor doi manageri de securitate, singurii care ştiu, să dea numele persoanei şi adresa investigatorilor’, a afirmat Reinhard.
Presa din Franţa a raportat anterior că cei doi au refuzat să spună numele informatorului.
În ianuarie, Renault a cerut tuturor angajaţilor să coopereze în întregime cu investigatorii, a precizat avocatul companiei.
Renault, în care statul francez deţine o participaţie de 15%, va suporta consecinţele în legătură cu cazul de spionaj industrial în care producătorul auto francez susţine că ar fi putut fi înşelat, a afirmat vineri ministrul francez de Finanţe, Christine Lagarde.
‘Ce contează astăzi este să ajungem la adevăr şi să facem asta rapid, şi dacă suspiciunile sunt nefondate, atunci trebuie făcută dreptate, restabilită încrederea şi plătite compensaţii’, a explicat oficialul francez.
SURSA: Agerpres