În scurta prezentare făcută de Renault, modelul Captur, care va fi dezvăluit oficial la expoziția auto de la Geneva, din martie, este caracterizat ca un vehicul cu un design expresiv și „poziție de condus specifică unui SUV” având însă un habitaclu specific unui monovolum.
Fără a da detalii despre gama de motoare care vor echipa modelul, francezii au menționat deocamdată că dimensiunile compacte, garda la sol înălţată, roţile mari şi protecţiile laterale care acoperă partea de jos a caroseriei „îi permit să exploreze cu succes toate aspectele vieţii cotidiene.”
Cu o lungime de 4,12 metri Captur ascunde în interior elemente specifice mai degarabă unui monovolum decât unui SUV. Printre dotările de serie se remarcă asistenţă la demarajul în rampă, cameră şi senzor de parcare pentru marşarier şi nu în ultimul rând Renault R-Link, tableta multimedia integrată. În plus, modelul este echipat cu un sistem audio cu șase difuzoare, Bluetooth® şi audio-streaming, sistem Arkamys®.
Deși Captur este considerat primul „crossover urban” al mărcii franceze, trebuie amintit faptul că, în 2000, un derivat al modelului Scenic, cu tracțiune integrală, a primit numele RX4. Acesta avea o lungime asemănătoare actualului Captur, un diferențial Steyr și bandouri laterale din plastic.
Derivat din platforma noului Clio, crossoverul Captur promite calităţi dinamice de cel mai înalt nivel. Oficialii Renalt susțin chiar că „șoferii vor aprecia ţinuta de drum, reactivitatea motorului şi manevrabilitatea”. Micul vehicul este fabricat în uzina Renault de la Valladolid în Spania şi are, cu siguranță, multe caracteristici asemănătoare fratelui său vitreg, Nissan Juke. De altfel va fi foarte interesant de observat cum va poziționa Alianța Renault – Nissan aceste două modele pe piață astfel încât să nu apară fenomenul de „canibalizare”.