Producătorul francez de autovehicule Renault a primit numeroase propuneri de parteneriat pentru divizia sa de motoare pe combustie, pe care vrea să o înfiinţeze alături de o divizie dedicată exclusiv mașinilor electrice.
La începutul lunii mai, Renault a anunţat oficial că analizează atent opţiunea creării a două entităţi separate, una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice şi alta dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH, ce va include operaţiuni din România.
„Grupul a primit deja solicitări de parteneriate pentru divizia sa din domeniul motoarelor pe combustie”, a precizat o sursă anonimă a agenției de presă Reuters.
Renault vrea să investească în mașini electrice
Prin aducerea unor parteneri noi pentru operaţiunile sale din domeniul motoarelor pe combustie, Renault speră să elibereze fonduri pe care să le investească în mașinile electrice.
În plus, compania franceză intenţionează să păstreze pachetul majoritar de acţiuni la divizia sa de vehicule electrice, ce va avea sediul central în Franţa, va regrupa aproximativ 10.000 de angajaţi și se va derula o ofertă publică iniţială în a doua jumătate a anului viitor.
Renault ar urma să rămână doar un acţionar de referinţă, nu un acţionar majoritar, la divizia sa de motoare pe combustie. Potrivit sursei citate anterior, Renault ar putea să păstreze doar o participaţie de 40% la această divizie.
Renault Group a informat recent că noua entitate, ce ar putea să reunească activităţile sale din domeniul motoarelor şi transmisiilor termice şi hibride din afara Franței, va regrupa uzinele mecanice de la: Motores (Spania), Sevilla (Spania), Cacia (Portugalia), Bursa (Turcia), Mioveni (România), Curitiba (Brazilia), CorMecanica (Chile), PFA (Argentina), Inginerie şi R&D: RTS (Spania), RTR (România şi Turcia), RTA (Brazilia) şi funcţiile suport legate de aceste activităţi.
Apare un nou parteneriat strategic între Renault și Nissan
Printre posibilii parteneri pentru divizia sa de motoare pe combustie, directorul general Renault, Luca de Meo, a menţionat numele Nissan, plus alte grupuri din industria auto și câțiva investitori pe termen lung.
În luna iunie, Luca de Meo o să călătorească în Japonia pentru a discuta o posibilă participare niponă la proiectele viitoare în domeniul vehiculelor electrice şi motoarelor pe combustie.
Menționăm faptul că, momentan, proprietarul companiei de automobile Dacia trece printr-un proces de restructurare majoră destinată restabilirii sănătăţii financiare.
De aceea, acesta a semnat recent parteneriate noi care merg dincolo de alianţele sale istorice cu Nissan, Mitsubishi şi Mercedes.
De exemplu, Renault şi-a vândut 34% din acţiunile diviziei sale din Coreea de Sud către grupul auto chinez Geely Automobile Holdings, care deţine firma Volvo Cars şi este acţionar la Mercedes.
Renault Group se bazează pe complementaritatea celor cinci mărci proprii (Renault, Dacia, LADA, Alpine şi Mobilize) şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare.